پیش فروش تارا ایران خودرو کلید خورد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت ایران خودرو اعلام نموده است که پیش فروش تارا شروع شده است. در ادامه جزئیات فنی این سدان را بشناسید.

پیش فروش تارا ایران خودرو کلید خورد

خبرنگاران - گروه صنعتی ایران خودرو پیش فروش محصول جدید خود را از شنبه هفته آینده شروع می نماید. در این طرح، تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک با موعد تحویل حدبیشتر یک ساله عرضه خواهد شد.

طرح پیش فروش محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو که با کوشش های شبانه روزی جهادگران سنگر فراوری، در شرایط سخت تحریم به ثمر نشسته، از روز شنبه 20 دی ماه شروع می گردد و تا خاتمه روز دوشنبه 22 دی ماه ادامه خواهد داشت؛ موعد تحویل محصول، از تیر تا دی ماه 1400 پیش بینی شده است.

در این طرح، تارا در رنگ های متنوع و در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه می گردد. ویژگی ها، تجهیزات و تصاویر محصول جدید ایران خودرو در سایت این شرکت به نشانی ikco.ir در دسترس همگان واقع شده است.

مشتریان نهایی نیز پس از گذشت حدبیشتر سه روز از اتمام مهلت ثبت نام، به وسیله قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر مشخص خواهند شد. به منظور مشارکت مشتریان واقعی، محدودیت ثبت نام در این طرح نیز درنظر گرفته شده است. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات دقیق از بخشنامه، به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه نمایند.

شماره تلفن 02182272727 مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی حین ثبت نام درنظر گرفته شده است.

قیمت پیش فروش تارا

خودرو تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک به فروش می رسد.

هر دو مدل در رنگ های سفید، مشکی، نقره ای، آبی رویال، آبی کبود و خاکستری قابل سفارش هستند.

البته امکان انتخاب رنگ در زمان واریز وجه میسر خواهد گردد.

مبلغ پیش پرداخت تارا دستی 143 میلیون و 500 هزار تومان با موعد تحویل تیر تا دی 1400 است.

مبلغ پیش پرداخت تارا اتوماتیک 192 میلیون و 500 هزار تومان با موعد تحویل مهر تا دی 1400 است.

قیمت نهایی خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرار داد خواهد بود.

پیش از اعلام اسامی انتخاب شدگان، متقاضی هیچ گونه وجهی واریز نخواهد کرد.

در هیچ مرحله ای از ثبت نام، احتیاجی به ارائه چک از سوی متقاضی نخواهد بود.

موعد تحویل در طرح پیش فروش تارا حدبیشتر 12 ماهه اعلام شده است.

همچنین در این طرح از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سودمشارکت و انصراف صفر خواهد بود.

پس از فرارسیدن موعد تحویل خودرو، در صورت اعلام شرکت ایران خودرو و تمایل مشتری امکان تغییر شرایط ثبت نام (تمدید موعد تحویل) وجود خواهد داشت.

موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول

پیش از این حبیب جلایی معاون طراحی مهندسی و خودکفایی ساپکو با اشاره به شرایط داخلی سازی پروژه تارا، با بیان این که پنج مگاماژول برای این محصول تعریف شده، گفت: در مجموع این مگاماژول ها، 825 قطعه و مجموعه در دستور کار خودکفایی و تعمیق ساخت داخل واقع شده است.

جلایی با بیان این که خودروی تارا دارای پلتفرم داخلی و با نام و نشان ایران خودرو است و استایل و نمای بیرونی آن توسط تیم تحقیقات و طراحی و تکوین محصول ایران خودرو طراحی شده، مطرح نمود: در فراوری این خودرو از نسل جدید موتور TU5 بهره گرفته شده است. موتور TU5+ از توان و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور TU5 برخوردار بوده و استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد.

ویژگی های تارا

وی با اشاره به بعضی از مشخصات تارا، اعلام کرد: این خودرو مجهز به مولتی مدیا، ایربگ های جانبی (برای واریانت گیربکس اتوماتیک) و سیستم های مختلف ایمنی است که مشتریان توجه ویژه ای به آن خواهند داشت. از مشخصات استاندارد این محصول، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و فرمان برقی خواهد بود.

جلایی با بیان این که بدنه محکم و ایمن یکی از مشخصات برجسته خودروی تارا است که در فراوری آن از نوع خاص فولاد با استحکام بسیار بالا استفاده شده، اضافه نمود: از دیگر ویژگی های پروژه تارا این است که چه در سطح بدنه و چه در سطح قطعات پلیمری، هم زمان با تعریف و اجرای پروژه از ظرفیت های بالای قالب سازان داخلی حدبیشتر استفاده شده است.

جلایی با اشاره به شرایط داخلی سازی پروژه تارا به تفکیک مگاماژول ها، ضمن بیان این که پنج مگاماژول در معاونت خودکفایی ساپکو فعالیت دارد، اظهار کرد: در مگاماژول قوای محرکه و سیستم های جانبی، یازده سیستم با 90 قطعه و در مگاماژول تزیینات داخلی و خارجی، چهارده سیستم با 324 قطعه و در مگاماژول بدنه و مکانیزم ها، هفت سیستم با 304 قطعه و در مگاماژول شاسی، 5 سیستم و 56 قطعه و در آخرین مگاماژول الکتریکال و الکترونیک، هشت سیستم با 51 قطعه تعریف شده است که در این مگاماژول از شبکه برق و الکترونیک کاملا بومی استفاده می گردد.

معاون فنی و مهندسی ساپکو با اشاره به نقش و مشارکت شرکت های دانش بنیان در انجام پروژه تارا، اظهار کرد: در این پروژه به دلیل هم افزایی بیشتر و استفاده حدبیشتری از ظرفیت و توان داخلی، در یک سال گذشته با شرکت های دانش بنیان مذاکره و توافقاتی صورت گرفت و این شرکت ها با سازندگان ایران خودرو مشارکت کردند.

امکان صادرات تارا در صورت برطرف تحریم ها

وی در ادامه اظهار کرد: تعدادی از شرکت های زنجیره تامین ساپکو نیز با توجه به ظرفیت های موجود، از مجموعه های دانشی خود بهره گرفته و به شرکت های دانش بنیان تبدیل شدند که این موضوع موجب افزایش عمق خودکفایی شده است.

جلایی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در شرکت های قطعه ساز و مشارکت آنها در پروژه خودروی تارا، بیان نمود: برای فراوری تارا از خطوط رباتیک در فرآیندهای جوش و پرس قطعات استفاده می گردد. در این پروژه علاوه بر استفاده از ظرفیت های موجود سازندگان، ظرفیت جدید و خطوط جدیدی در شرکت های قطعه ساز ایجاد شده است.

به گفته وی، بدین ترتیب سعی شده تا این خطوط جدید با اتوماسیون جدید و با استفاده از تکنولوژی های روز تجهیز شوند تا بتوانیم قطعات مورد احتیاج را با توجه به سطح کیفی تعریف شده ایران خودرو فراوری نموده و تحویل دهیم.

به گزارش ایکوپرس، وی با بیان این که تارا یکی از خودروهای به روز با امکانات بسیار مورد پسند مشتریان است، توضیح داد: با توجه به کیفیت بالای قطعات و مجموعه های این محصول، در صورت برطرف تحریم ها به راحتی قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را خواهد داشت.

آشنایی با شاسی و موتور تارا سدان ایران خودرو

سدان ایران خودرو تارا یا همان پروژه K132 (کی 132) از موتور EC5 و شاسی یک پارچه بهره می برد.

پروژه K132 (کی 132) پروژه طراحی و توسعه خودرو سدان کلاس C ایران خودرو است.

این خودرو از موتور EC5 و شاسی یک پارچه بهره می برد.

موتور کی 132

مشخصات موتور EC5

مشخصات موتور : آب خنک چها زمانه دو میل سوپاپ بالا

قرار گیری سیلندرها : 4 سیلندر خطی

حجم جابجایی : 1587cc

نسبت تراکم : 11

طول شاتون : 133.5 mm

قطر صفحه کلاچ : 200 mm

حدبیشتر گشتاور : 150 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه

حدبیشتر توان : 114 اسب بخار

دور آرام : 750 دور در دقیقه

حدبیشتر دور : 6500 دور بر دقیقه

نوع سوخت : مصرفی بنزین سوپر

استاندارد آلایندگی : یورو 5

مورد استفاده در : خودروی پژو 301

نوع پاشش سوخت : پاشش سوخت چند نقطه ای

این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی عرشه خواهد شد.

مشخصات شاسی یکپارچه

شاسی این خودرو نیز از نوع یکپارچه است.

این نوع شاسی متداول ترین نوع شاسی در خودروهای مدرن است.

در این نوع شاسی بدنه و شاسی یکپارچه هستند و به جای دو بخش مجزای بدنه و شاسی، یک واحد یکپارچه داریم.

در خودروهای دارای شاسی مونوکوک دیگر خبری از سازه نردبانی اضافی در زیر خودرو نیست.

از خودروهای دارای شاسی مونوکوک باید به خودروهای سدان مانند کیا سراتو، خودروهای هاچ بک مانند فولکس واگن گلف و بیشتر کراس اوورها همچون هیوندای توسان یا تویوتا RAV4 اشاره نمود.

مزیت شاسی مونوکوک هندلینگ خوب، ایمنی بالا و وزن پایین است.

از معایب این نوع شاسی نیز باید به توانایی حمل بار محدود اشاره نمود.

همچنین جعبه فرمان این خودرو از نوع برقی است.

در این خودرو ماژول فرمان ، ایربگ . کمربند از پژو 207 انتقال پیدا نموده اند.

پشت آمپر کی 132

کل قطعات تارا

محصول جدید ایران خودرو در مجموعاز 819 قطعه تشکیل شده است.

تعداد قطعه های دارای قرار داد این خودرو 789 قطعه است.

و برای 24 قطعه ایران خودرو در حال عقد قرار داد است.

139 سازنده داخلی و 6 سازنده خارجی در تامین قطعات مورد احتیاج این خودرو همکاری دارند.

بنابر اعلام ایران خودرو در فراوری این محصول در حوزه های تزئین داخلی و خارجی، الکتریکال و الکترونیک به خودکفایی 100 درصد دست یافته اند.

در حوزه های بدنه و مکانیزم ها نیز خودکفایی بیش از 99 درصد به دست آمده است.

این پروژه در بخش قوای محرکه و سیستم های جانبی 2.7 درصد و در بخش شاسی 4.94 درصد خرید خارجی دارد.

در زمینه مکانیزم ها نیز ایران خودرو اعلام نموده است که 0.05 درصد خرید خارجی دارند.

جزئیات قطعات و بخش های مختلف خودرو

به گفته پورمجیب مدیر این پروژه: رودری این خودرو کاملا جدید است .

غربیلک فرمان را از پژو 207 به این پروژه منتقل کردیم و تمام کلید های کنترلی روی آن وجود دارد.

کنسول وسط و داشبورد نیز توسط سازندگان داخلی ساخته شده است .

جایگاه ها مختص این خودرو است و سیستم کمربندها نیز مربوط به پژو 207 است که برای این خودرو بهینه شده است.

سیستم HVAC و قطعه موکت در صندوق، طراحی جدید مخصوص خودروی K132 است و مجموعه سپرها هم طراحی خاص داخلی برای این پروژه بوده است.

چراغ های جلو و مخصوصا چراغ های عقب این خودرو طراحی خاص و جذابی دارد.

در بحث اکسل جلو، طبق پرسی را داریم که یک فرایند جدید و توسعه یافته است.

پلتفرم برق و الکترونیک با یاری یکی از سازندگان و همکاران مهندسی و برای اولین بار تکنولوژی Ems را بومی کردیم.

کی 132 اولین خودرویی است که با سامانه ESC (کنترل پایداری) به بازار خواهد آمد.

تمام قطعات خط ساخت بدنه، خط رنگ و تجهیزات داخلی نصب شده است و بیشتر قالب ها نیز آماده هستند.

رقبای تارا در بازار

ایران خودرو مدعی است سدان جدید این شرکت در برابر رقبای تارا در بازار عملکرد بهتری دارد.

به گزارش خبرنگاران، گروه خودروسازی ایران خودرو مدعی است سدان جدید این شرکت در برابر رقبای تارا در بازار عملکرد بهتری دارد.

بنابر آنچه ایران خودرو اعلام م گوید، رقبای تارا در بازار عبارتند از:

دنا پلاس

جک J4

سایپا شاهین

بسترن B30

آریزو 5

این خودروها از نظر ابعاد و قیمت رقیب سدان کلاس C ایران خودرو شناخته شده اند.

به گفته مسئولان پروژه K132 ، تارا دارای بهترین عملکرد قوای محرکه و تنوع سبد سوختی در بین این رقبا است.

کل قطعات تارا

محصول جدید ایران خودرو در مجموعاز 819 قطعه تشکیل شده است.

تعداد قطعه های دارای قرار داد این خودرو 789 قطعه است.

و برای 24 قطعه ایران خودرو در حال عقد قرار داد است.

139 سازنده داخلی و 6 سازنده خارجی در تامین قطعات مورد احتیاج این خودرو همکاری دارند.

بنابر اعلام ایران خودرو در فراوری این محصول در حوزه های تزئین داخلی و خارجی، الکتریکال و الکترونیک به خودکفایی 100 درصد دست یافته اند.

در حوزه های بدنه و مکانیزم ها نیز خودکفایی بیش از 99 درصد به دست آمده است.

این پروژه در بخش قوای محرکه و سیستم های جانبی 2.7 درصد و در بخش شاسی 4.94 درصد خرید خارجی دارد.

در زمینه مکانیزم ها نیز ایران خودرو اعلام نموده است که 0.05 درصد خرید خارجی دارند.

پروژه K132

پروژه کی 132 پروژه طراحی و توسعه خودرو سدان کلاس C ایران خودرو یا همان تارا است.

تارا از پلت فرم پژو 301 بهره می برد.

پلت فرمی که سه محصول کلیدی پژو یعنی مدل های 208 ،2008 و 301 همچنان روی آن تولدی می شوند.

ایران خودرو میخواهد روی این پلت فرم چند محصول دیگر از جمله یک کراس اوور را هم وارد بازار کند.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: بیت ران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49099

به "پیش فروش تارا ایران خودرو کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش فروش تارا ایران خودرو کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید