وزیر خارجه ترکیه: سیگنال های مثبتی از امارات و مصر دریافت کردیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه ترکیه از سیگنال های مثبت دریافت شده درباره روابط آنکارا با قاهره و ابوظبی اطلاع داد و آن را مستلزم گام های عملی دانست.

وزیر خارجه ترکیه: سیگنال های مثبتی از امارات و مصر دریافت کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از آمادگی کشور برای واکنش به هر گام مثبت و صادقانه از سوی مصر و امارات اطلاع داد و گفت پیغام های مثبتی از امارات رسیده است، اما خواستار اقدام عملی هستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: اگر طرف مصری گام مثبتی در زمینه روابط میان دو کشور بردارد ما هم مثبت برخورد خواهیم کرد و گام متقابل برخواهیم داشت.

وی که با شبکه ان تی وی ترکیه هنگام بازگشت از سفر پاکستان امروز آدینه، سخن می گفت، تاکید نمود که آنکارا آماده بهبود روابط با مصر و امارات بر اساس گام متقابل است.

اوغلو اعلام کرد: اگر شاهد گام های صادقانه و ملموس و سازنده باشیم ما هم مثبت واکنش نشان خواهیم داد.

وی اضافه نمود: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیغام مثبتی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دو روز قبل ارسال نموده است و مورد اسقبال ترکیه قرار گرفته است.

این درحالی است که پیش از این انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات برای ترکیه شرط گذاشته بود که از حمایت اخوان المسلمین دست بردارد و این با واکنش بعضی مقامات ترکیه روبرو شده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49199

به "وزیر خارجه ترکیه: سیگنال های مثبتی از امارات و مصر دریافت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه: سیگنال های مثبتی از امارات و مصر دریافت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید