واکنش وزارت خارجه به اقدام دادگاه بحرین علیه بانک مرکزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام دادگاه عالی کیفری بحرین علیه بانک مرکزی و چند بانک دیگر کشورمان وجریمه آن ها به اتهامات واهی واکنش نشان داد.

واکنش وزارت خارجه به اقدام دادگاه بحرین علیه بانک مرکزی

به گزارش تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در باره اقدام دادگاه عالی کیفری بحرین علیه بانک مرکزی و چند بانک دیگر کشورمان وجریمه آن ها به اتهامات واهی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران قویاً اقدمات نسبت داده شده به بانک مرکزی و بانک های ایرانی در بحرین را رد می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: فرآیند قضایی طی شده در محاکم بحرین علیه بانک مرکزی و اشخاص و بانک های ایرانی آنقدر مخدوش است که ما غیر از بعضی منابع رسانه ای، هیچ منبع رسمی و موثقی جهت اطلاع از جزئیات پرونده ها نداریم؛ بنابراین هرگونه اعلام نظر در این خصوص بر اساس اخبار منتشرشده در رسانه ها صورت می گیرد.

خطیب زاده تاکید نمود: هدف کلی از طرح این پرونده ها و ایراد اتهامات و ادعا های بی اساس علیه بانک مرکزی و بانک های صادرات و ملی و بعضی مدیران این بانکها، مبتنی بر انگیزه های سیاسی و فاقد هرگونه ارزش حقوقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه نمود: ظاهراً دادگاه بحرین در این پرونده ها صرفاً مجری اوامر و تصمیمات دستگاه های سیاسی و امنیتی بحرین است و بعلاوه این پرونده ها فاقد استاندارد های قضایی مربوط به دادرسی عادلانه و رسیدگی منصفانه بوده و طرف های ایرانی از حقوق اولیه خود محروم و فرایند قضایی طی شده هم غیر شفاف و مخدوش بوده است.

خطیب زاده طرح این اتهامات کیفری واهی، و رسیدگی به آن ها و صدور رأی در این پرونده ها را از نظر جمهوری اسلامی ایران فاقد وجاهت قانونی و موجب مسئولیت دولت بحرین دانست و خاطر نشان ساخت:بدیهی است جمهوری اسلامی ایران حق استفاده از تمامی ابزار های ملی و بین المللی برای مقابله با اینگونه اقدامات بحرین را محفوظ می داند و در دفاع از منافع و حقوق حقه اتباع خود کوتاه نخواهد آمد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61783

به "واکنش وزارت خارجه به اقدام دادگاه بحرین علیه بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت خارجه به اقدام دادگاه بحرین علیه بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید