نظام ما یک نظام فرهنگی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: کشور ما و فرهنگ ایرانی فراتر از قانون است که در سیره بزرگان قابل ملاحضه است

نظام ما یک نظام فرهنگی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمد رضا عارف عضو شورای انقلاب فرهنگی در مراسم نکوداشت پدر علم مهندسی پزشکی ایران که بعداز ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، گفت: کشور ما و فرهنگ ایرانی فراتر از قانون است که در سیره بزرگان قابل ملاحظه است.

باید نگاه فرهنگ ایرانی تقویت شود البته در این راستا متاسفانه الگو سوزی می شود به طور مثال باید 20 دانشگاه برتر کشور اساتید نخبه خود را معرفی کنند که در الگوی نسل آینده تاثیر گذار است.

عارف گفت: امروز ما جوان را در یک شرایط خاکستری رها کردیم که باید در این زمینه گام های موثری برداشته شود و جوانان باید راستا علمی و الگوهایی مانند فرهیخته دانشگاهی استاد هاشمی گلپایگانی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: باید از حالت بی اعتنایی دست کشیده شود و باید خارج از فضای باندی و سیاسی که دامن جوانان ما را گرفته فعالیت های علمی با سرعت و الگوبرداری از اساتید فرهیخته دانشگاهی استفاده کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد:این مراسم همزمان با روز تولد این استاد است نقش ایشان در توسعه مقطع دکتری در سال های اولیه انقلاب از دستاوردهای خوب این استاد است.

عارف شرح داد: خود اتکایی علمی و آموزشی در شرایطی مطرح شد که در داخل کشور تعداد دانشجویان کمتر از دانشجویان خارجی بود همچنین وابستگی صنعتی به خارج از کشور مسأله مهمی بود که این استاد پایه گذار ارتباط صنعت با دانشگاه در اوایل انقلاب بود.کاربردی کردن رشته های مهندسی جهت گیری بود که در زمان اوایل انقلاب تلاش های زیادی شد که استاد هاشمی گلپایگانی این موضوع را پیگیری می کردند.

وی خاطر نشان کرد: تعهد و شخصیت خستگی ناپذیر ایشان از ویژگی های این استاد دانشگاه بود. البته نگاه دقیق به مسائل علمی و مسؤولیت پذیرفتن وزارت فرهنگ و ارشاد از دیگر خصوصیات این دانشمند ایرانی است که باید جوانان تلاش کنند از این استاد الگو برداری کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19963

به "نظام ما یک نظام فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام ما یک نظام فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید