نصرتی: ایران می تواند به دور حذفی جام جهانی هم صعود کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک کارشناس فوتبال می گوید اگر در انتخابی جام جهانی استرالیا و ژاپن هم در گروه ایران قرار می گرفتند، باز هم تیم ملی به جام جهانی صعود می کرد و حتی می تواند به مرحله حذفی جام جهانی هم صعود کند.

نصرتی: ایران می تواند به دور حذفی جام جهانی هم صعود کند

محمد نصرتی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره قرعه کشی انتخابی جام جهانی در آسیا و تعیین شدن رقبای تیم ملی ایران اظهار کرد: اگر قرار بر این بود که نماینده ای به این مراسم بفرستیم و او قرعه های ما را انتخاب کند، بهتر از این نمی شد. به نظرم قرعه مناسبی برای ایران انتخاب شد. درست است که فوتبال غیرقابل پیش بینی است و در یورو 2020 بارها نظیر این موضوع را مشاهده کردیم اما رقبای خوبی در انتظار ما است.

وی با اشاره به بازی های رسمی و محبت آمیز تیم ملی ایران مقابل عراق و سوریه گفت: با این دو تیم بازی کردیم و طبیعتا آن ها در ملاقات برابر ایران ترس و دلهره خواهند داشت. ما هم به دلیل شناخت قبلی، با اعتماد به نفس بهتری به میدان می رویم. امارات تقریبا یک تیم شکست خورده مقابل ایران به تعداد می رود. آن ها به دلیل نیروی انسانی ضعیف تر، جلوی ایران شانس کمی برای موفقیت دارند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به گروه دوم انتخابی جام جهانی گفت: استرالیا، عربستان و عمان به مراتب تیم های قوی تری نسبت به تیم های حاضر در گروه ایران هستند. خدا به ما توجه کرد. اگر در دوره مقدماتی گروه سختی داشتیم و مجبور شدیم در زمین رقبا هم به میدان برویم، در این دور شرایط بهتر است. خدا گر ز حکمت ببند دری، ز رحمت گشاید در دیگری.

نصرتی تاکید نمود: البته اگر ژاپن و استرالیا هم در گروه ما حضور داشتند، ما به دلیل کیفیت بالای خودمان صعود می کردیم. بازیکنان ایران در سطح اول اروپا می درخشند. وقتی بازیکنی داریم که به چلسی و یوونتوس گل می زند، اعتماد به نفس سایر بازیکنان هم بیشتر می گردد. فکر می کنم نه تنها به جام جهانی صعود می کنیم بلکه در دوره ای هستیم که می توانیم به دور حذفی هم جام جهانی راه پیدا کنیم.

نصرتی درباره ابقای دراگان اسکوچیچ در سمت خود اظهار کرد: قطعا ماندن او به صلاح فوتبال ما است. از طرفی رکن اصلی یک تیم بازیکنان هستند و در حال حاضر بازیکنان ما از کار کردن با اسکوچیچ رضایت دارند. وقتی رضایت دارند نیازی به تغییر نیست. بعلاوه باید به قبول راهنمایی تیم ملی به وسیله اسکوچیچ در دوران حساس و تحت فشار اشاره کنیم که شاید کسی قبول نمی کرد اما او به خاطر رزومه خود قبول کرد تا نقطه قوتی را به وجود بیاورد.

وی یادآور شد: من به چشم خودم دیدم که خیلی وقت می گذارد و به لیگ و بازیکنان اشراف کامل دارد. اسکوچیچ مربی مقرون به صرفه تری است و در شراطی که شرایط اقتصادی فدراسیون خوب نیست، ماندن اسکوچیچ به صلاح بود.

این کارشناس فوتبال به سابقه مربیان کروات در ایران اشاره نمود و گفت: اگر به سابقه فوتبال مان هم نگاه کنیم، کروات ها سازگاری بیشتری با فوتبال ایران دارند. فکر می کنم بیش از هر مرب خارجی دیگری، کروات ها در ایران کار نموده اند.

مدافع سابق تیم ملی ایران درباره فرایند آماده سازی این تیم برای حضور در انتخابی جام جهانی گفت: قطعا هر چه بازیکنان بیشتر کنار همدیگر باشند، بهتر کار می نمایند و هماهنگ تر می شوند. وجود بازی محبت آمیز برای ما مفید است.

وی در واکنش به اینکه هنوز شرایط برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت یا متمرکز تعیین نشده است، گفت: امیدوارم بازی ها رفت و برگشت باشد اما واقعیت این است که به دلیل مسائل وجود و شیوع کرونا، احتمالا بازی ها متمرکز است. در نتیجه احتمالا امارات میزبان بازی های این گروه گردد و با توجه به برگزاری چهار بازی متمرکز در بحرین، تجربه بازی در دور شرایط متمرکز را هم داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59972

به "نصرتی: ایران می تواند به دور حذفی جام جهانی هم صعود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصرتی: ایران می تواند به دور حذفی جام جهانی هم صعود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید