ماندگاری و اقامت گردشگران نیازمند برنامه ریزی و مدیریت گردشگری است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه ماندگاری و اقامت گردشگران منوط به برنامه ریزی و آماده کردن بسته های مختلف گردشگری است، گفت: باید مرمت و احیا بناهای تاریخی هر شهرستان در الویت کار قرار گیرد ولی برنامه ریزی برای دیدن و بهره بردن از انها نیز اهمیت ویژه ای دارد.

ماندگاری و اقامت گردشگران نیازمند برنامه ریزی و مدیریت گردشگری است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی یزدان شهر شهرستان زرند، اضافه کرد: خوشبختانه طی سالهای اخیر رقابت خوبی در بین دستگاههای دولتی در زمینه احیا و مرمت بناهای تاریخی ایجاد شده است.

او با بیان اینکه شهرستان زرند دارای زیرساختهای گردشگری مناسبی برای جذب گردشگران است، اظهار کرد: وجود راه اهن، معادن زغال سنگ، اقامتگاه های بوم گردی، بناهای تاریخی و مناطق گردشگری بکر فرصت خوبی برای حضور گردشگران انها در مناطق مختلف این شهرستان است.

فرخی با اشاره به اینکه ماندگاری و اقامت گردشگران منوط به برنامه ریزی و اماده کردن بسته های مختلف گردشگری است، توضیح داد: باید مرمت و احیا بناهای تاریخی هر شهرستان در الویت کار قرار گیرد ولی برنامه ریزی برای دیدن و بهره بردن از انها نیز اهمیت ویژه ای دارد.

او اضافه کرد: با توجه به بحران کم آبی باید به دنبال سرمایه گذاری در زمینه هایی چون راه اندازی کارگاههای صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی بود زیرا علاوه بر اشتغالزایی، منابع مالی خوبی را فراهم می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تغییر نگاه دستگاه ها و نهادهای دولتی نسبت به گردشگری، بدون شک تغییر نگاه مردم را نیز به دنبال خواهد داشت، گفت: هنگامی که مردم به ثمرات چشمگیر صنعت گردشگری پی ببرند مطمئنا از کوچکترین فرصت برای جذب و ماندگاری گردشگران استفاده خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه تبلیغات هرچه بیشتر به وسیله رسانه های جمعی و فضاهای مجازی راهی برای معرفی جاذبه های گردشگری مناطق مختلف شهرستان زرند است، اضافه کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر جشنواره های متعددی در این شهرستان برگزار شده است که خود به معرفی ظرفیت های این شهرستان یاری می نماید.

فرخی با بیان اینکه اماکن تاریخی دارای مالکیت خصوصی، می توانند از مشارکت این اداره کل در زمینه مرمت و احیا این بناها استفاده نمایند، اضافه کرد: در سالهای گذشته تعداد زیادی از بناهای تاریخی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی مرمت ، احیا و با تغییر کاربری مناسب به چرخه مالی وارد شده اند.

او درپایان اظهار داشت:امیدواریم در سال 98 اعتبار لازم جهت مرمت حمام تاریخی ، بنای چهار برج و اماکنی که ظرفیت تبدیل شدن به اقامتگاه های بوم گردی یزدان شهر را دارند، تخصیص یابد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12981

به "ماندگاری و اقامت گردشگران نیازمند برنامه ریزی و مدیریت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماندگاری و اقامت گردشگران نیازمند برنامه ریزی و مدیریت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید