لاوروف: خزر پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین راستا ترانزیتی دنیا را دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو توجه زیادی به نخستین دور همایش مالی خزر دارد زیرا این دریا پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین راستا ترانزیتی دنیا را دارد.

لاوروف: خزر پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین راستا ترانزیتی دنیا را دارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های دولتی ترکمنستان گفت: مسکو توجه زیادی به نخستین دوره همایش مالی خزر ارائه می نماید زیرا این نشست انگیزه زیادی برای تقویت همکاری در زمینه های مختلف را ایجاد خواهد نمود.

وی گفت: احتیاج به ایجاد بستری برای تقویت تعاملات بین دولت ها و نهادهای مربوط به اقتصاد در حوزه دریای خزر داریم.

این مقام ارشد روس ادامه داد: ابتکار قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان برای برگزاری همایش مالی خزر بسیار به موقع بود.

لاوروف توضیح داد: در نتیجه همایش مالی خزر روابط در بخش های مانند تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری توسعه می یابد و منجر به تبدیل شدن دریای خزر به یکی از بزرگترین مسیرهای حمل ونقلی و ترانزیتی می گردد.

وی گفت: روسیه برای این همایش در حال آماده شدن است و طبق برنامه دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه در صدر مقامات بلندپایه روس در آن شرکت خواهد نمود.

شایان ذکر است که پس از امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر در شهر اکتائو قزاقستان در تاریخ 12 اگوست سال 2018 توسط سران پنج کشور از جمله روسیه، قزاقستان، ایران، آذربایجان و ترکمنستان، بردی محمداف ابتکار برگزاری همایش مالی خزر با هدف تقویت ظرفیت های این دریا بیان کرد.

قرار است همایش مذکور در تاریخ 11تا 12 اگوست امسال در منطقه گردشگری آوازه برگزار گردد.

انتهای پیغام/ح

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11016

به "لاوروف: خزر پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین راستا ترانزیتی دنیا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: خزر پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین راستا ترانزیتی دنیا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید