قلعه نویی: با اشتباهات بچه گانه به استقلال باختیم، سه امتیاز را مظاهری از ما گرفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: در ملاقات مقابل استقلال با اشتباهات بچه گانه نتوانستیم حق مان را بگیریم و شکست خوردیم.

قلعه نویی: با اشتباهات بچه گانه به استقلال باختیم، سه امتیاز را مظاهری از ما گرفت

به گزارش خبرنگاران، امیر قلعه نویی پس از شکست 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل گل گهر سیرجان در هفته نهم لیگ برتر گفت: به فوتبال ایران، به استقلال و به تیم خوب گل گهر تبریک می گویم. یک فوتبال زیبا را شاهد بودیم و من از این بازی لذت بردم، اما تأسف می خورم که با اشتباهات بچه گانه نتوانستیم حق مان را بگیریم.

وی اضافه کرد: حق ما مقابل استقلال واقعاً شکست نبود. می توانستیم نیمه دوم پیروز باشیم و پنالتی هایی که می دهیم بچه گانه است. این بازی و بازی با ذوب آهن را کارشناسان باید نظر بدهند، اما فکر می کنم پنالتی اول باید کارشناسی گردد. باید از کمیته داوران هم تشکر کنیم که داوران کنار خط را گذاشته اند.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر اعلام کرد: امروز تیم ما خوب بازی کرد، شاید در نیمه اول بازیکنان تیم ما تحت تأثیر نام استقلال قرار داشتند و تمرکز تیمی ما به هم ریخت. در نیمه دوم با تغییراتی که داشتیم، به جز یک مورد که اشتباه خودمان بود، موقعیتی ندادیم و حداقلِ حداقل می توانستیم بازی را مساوی کنیم. به هر حال به تیم استقلال تبریک می گویم که پیروز بازی شد و از بازیکنان خودمان هم به دلیل بازی زیبایی که در نیمه دوم انجام دادند، تشکر می کنم.

قلعه نویی توضیح داد: سه امتیاز این بازی را رشید مظاهری از تیم ما گرفت، چون موقعیت های زیادی را داشتیم، به خصوص دقیقه آخر که یک توپ فوق العاده را مهار کرد. به هر حال این هم جزیی از بازی است، تیم در دقیقه 6 مسابقه به هم ریخت و باز باید از بچه ها تشکر کرد که در نیمه دوم به بازی برگشتند و این همه موقعیت ایجاد کردند.

وی در مورد اینکه به نظر می رسد تیمش هنوز در بعضی خطوط با کمبود بازیکن روبرو است، گفت: باید در جابجایی زمستانی تیم مان را تقویت کنیم، اما اختلاف در بعضی پست ها زیاد است. مثلاً در پست دفاع میانی، وقتی آرمین سهرابیان را نداشتیم، بازیکنان جایگزین نسبت به دو دفاع میانی دیگر فاصله زیادی دارند. باید حتماً در جابجایی در یکی دو پست دیگر تقویت شویم. مشکل تیم گل گهر نگرشی است. توانایی فنی بازیکنان بالاست، اما توانایی نگرشی آنها به اندازه توانایی فنی شان بالا نیست. این همه ایجاد موقعیت کردند، اما هنوز باور ندارند می توانند شگفتی ساز شوند.

سرمربی گل گهر با انتقاد از تفکر بازیکنان تیمش اضافه کرد: وقتی چند برد کسب کردند، تصورشان این بود که لیگ تمام است و همین بازی بود. با تمام این اوصاف تیم ما خوب فوتبال بازی می نماید و فقط در چند بازی گذشته دچار اشتباهات بچه گانه شدیم. از بازی با پیکان این اشتباهات آغاز شد. در ملاقات با ذوب آهن یا مسابقات دیگری که واگذار کردیم یا امتیاز دادیم، به دلیل کار فنی حریفان ما نبود، بیشتر به دلیل اشتباهات و کم شانسی ما بود. این موارد هم یا اشتباه بچه گانه ماست، یا پنالتی می دهیم و موقعیت ها را گل نمی کنیم.

قلعه نویی درباره کادرفنی استقلال و بازی های پیش روی این تیم و اینکه سرمربی فعلی این تیم شاگرد سابق او بوده است، گفت: ابتدا به آقای فکری و مظلومی و کادرفنی شان تبریک می گویم. شما به کادرفنی آنها نگاه کنید که مظلومی قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا را در یک سال کسب نموده است. منظورم این است که استقلال در یک سال، دو بار به فینال آسیا رسید. صمد مرفاوی هم گل قهرمانی استقلال را در فینال آسیا به ثمر رساند و چون بعضی صحبت ها شده، باید جواب بدهم. محمود فکری هم رکورددار بازی در دربی است و اینکه کری می خوانند، درست نیست. محمود فکری فرزند استقلال است و برای این تیم زحمت زیادی کشیده، چه زمانی که بازی می کرد و چه حالا که راهنمایی تیم را به عهده دارد.

وی با اشاره به تقابل تیمش با استقلال یادآور شد: به استقلال علاقه دارم، اما اینجا مسئولیت دارم و بیشتر علاقه من به جایی است که مسئولیت دارم و این را قبلاً هم نشان دادم. بازی هم تمام شد و به استقلالی ها تبریک می گویم و ما هم باید ریکاوری کنیم تا برای بازی های بعدی آماده شویم. به خانواده فوتبال و گل گهر که هر دو جنس شان آبی است به خاطر این بازی زیبا تبریک می گویم.

سرمربی گل گهر درباره برنامه لیگ که باعث شده تیمش 16 روز بازی نکند، گفت: واقعاً عجیب است و جواب این سؤال، در خودش بود. بهتر بود بازی ها برای همه تیم ها تعطیل گردد و تیم هایی که بازی عقب افتاده داشتند، بازی شان را انجام دهند. اینگونه به تیم هایی هم که مسابقه عقب افتاده داشتند، فشار نمی آمد. می گویند در اروپا هم همین طور است، اما ما چه چیزی شبیه به اروپا داریم، آیا دستگاه های ریکاوری و زمین هایی که داریم شبیه به آنهاست؟ هواپیمای چارتر داریم؟ بعضی می گویند در انگلیس و ایتالیا هم همینطور است، اما شرایط آنها با ما فرق دارد.

قلعه نویی ادامه داد: بهتر بود در این 16 روز لیگ را تعطیل می کردند و تیم هایی که بازی عقب افتاده داشتند، بازی می کردند تا بازی ها به یک تعداد گردد و دوباره بازی ها از سر گرفته می شد؛ اگر چه فکر می کنم باعث می شد پرسپولیس هر چند روز یک بار بازی کند. در مجموع برنامه ریزی خوب نبود.

وی سپس با اشاره به مقایسه تعطیلی مسابقات لیگ برای حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در زمان سرمربیگری خودش، گفت: یک صحبتی را هم باید تکمیل کنم، زمانی لیگ قهرمانان آسیا غرب و شرق نبود و همه تیم ها با هم بازی می کردند. 8 ساعت با پرواز به بانکوک رفتیم و 6 ساعت با اتوبوس راهی بوریرام شدیم و سپس همین راستا را برگشتیم و به سئول رفتیم و دوباره به بانکوک برگشتیم و آمدیم تهران. آن موقع آقای تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ بود و اینطور هم نبود یک فینالیست از شرق و یکی از غرب انتخاب گردد. هر چقدر از تاج خواهش کردیم و نامه زدیم، بازی ذوب آهن ما لغو گردد، در حالی که بین بازی ذوب آهن و بوریرام 5 روز فاصله بود، این کار را نکردند. می خواهم بگویم قوانین متفاوت است، یکی زمان اینطور تصمیم می گیرند و یک زمان طور دیگر، حالا اینکه کدام درست است را نمی دانم.

سرمربی گل گهر در مورد اینکه در سوی دیگر میدان رشید مظاهری بازی را برای استقلال نگه داشت در حالی که گل گهر با یک اشتباه فردی در ابتدای بازی از سوی علیرضا حقیقی زیر فشار نهاده شد، گفت: این را قبول دارم، اما همه دروازه بان های عظیم جهان هم اشتباه می نمایند. اگر بازی رئال مادرید و لیورپول را نگاه کنید که من خودم در ورزشگاه بودم، دروازه بان لیورپول فرایند بازی را تغییر داد. تا آن موقع لیورپول سوار بر بازی بود، اما با دو اشتباه دروازه بانش زیر فشار رفت و این جزیی از فوتبال است. علیرضا حقیقی دروازه بان خوبی است و باید تمرکزش را بیشتر کند. دروازه بانی که در این سطح آورده ایم، نباید اینگونه اشتباه کند، اما برای همه این اتفاق رخ می دهد.

قلعه نویی درباره اینکه چرا اجازه نداد منشا پنالتی را بزند، گفت: ما تصمیم می گیریم که پنالتی را چه کسی در چه شرایطی بزند. با آن پنالتی می توانستیم به بازی برگردیم که همینطور هم شد و موقعیت های خوبی ایجاد کردیم، اما نتوانستیم آن توپ ها را گل کنیم. اگر آن پنالتی گل نمی شد، هم تیم ما تحت فشار قرار می گرفت و هم خود منشا به هم می ریخت و تیم دچار افت می شد. وقتی 2 بر یک شدیم، می توانستیم بازی را مساوی کنیم که توپ های یونس شاکری و سوپر سیو رشید مظاهری اجازه نداد. برای پنالتی، بسته به زمان بازی، تصمیم می گیریم. احمد زنده روح در بازی با ماشین سازی هم پنالتی زده بود.

وی درباره اینکه آیا ضربه صادقی از خط دروازه عبور نموده بود یا نه، گفت: با این دوربین ها نمی گردد و ما باید ببینیم. فقط روی پنالتی اول صحبت دارم که به اعتقادم ارسلان مطهری پنالتی را از تیم داوری گرفت و بازیکن ما خطایی نکرد. امیدوارم من اشتباه کنم، اما در مجموع از تیم داوری باید تشکر کنم که قضاوت خوبی داشتند و حالا که ما یاری داور ویدئویی نداریم، چه بهتر که داوران کنار خط اضافه شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48537

به "قلعه نویی: با اشتباهات بچه گانه به استقلال باختیم، سه امتیاز را مظاهری از ما گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه نویی: با اشتباهات بچه گانه به استقلال باختیم، سه امتیاز را مظاهری از ما گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید