علی رغم هشدار چین ناو هواپیمابر انگلیسی وارد سواحل ژاپن شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، علی رغم هشدارهای چین درخصوص تحرکات دریایی خارجی در آب های مجاور این کشور، یک ناو هواپیمابر انگلیسی با عبور از دریای جنوبی چین وارد آب های ژاپن شد.

علی رغم هشدار چین ناو هواپیمابر انگلیسی وارد سواحل ژاپن شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم هشدارهای پیشین دولت چین، ناو هواپیمابر انگلیسی اچ ام اس ملکه الیزابت برای برگزاری رزمایشی مشترک، وارد آب های ژاپن شد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وزیر دفاع ژاپن ضمن استقبال از ورود این ناو هواپیمابر به کشورش، مدعی شد ایفای نقش کشورهای اروپایی در حوزه اقیانوس هند-آرام برای صلح و ثبات آن اهمیت کلیدی دارد.

این ناو انگلیسی پیش از ورود به آب های ژاپن در رزمایشی با حضور آمریکا، هلند و کانادا و تحت اسم ادعای هند-آرام باز و آزاد شرکت نموده بود.

خبرگزاری کیودو ژاپن درباره این رزمایش نوشت: وزارت دفاع (ژاپن) اظهار داشت که ژاپن و بریتانیا یک رزمایش دریایی مشترک در جنوب جزیره اوکیناوا در اقیانوس آرام برگزار نموده اند، در حالی که دو کشور در بحبوحه افزایش قدرت رو به توسعه نظامی چین همکاری های دفاعی خودشان را تقویت می نمایند.

بنابر گزارش کیودو، ناو هواپیمابر ملکه الیزابت و ناوگروه همراه آن در ماه می و به منظور نشان دادن افزایش تعامل لندن در منطقه ایندوپاسیفیک در روبروه با حضور فعال پکن در دریاهای جنوبی و شرقی چین، انگلیس را ترک نموده بود.

وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنشی گفت، کشورش به آزادی ناوبری در آب های بین المللی احترام می گذارد اما به شدت با فعالیت هایی که اهداف تحریک آمیز را دنبال نمایند مخالف است.

سخنگوی وزارت دفاع چین ادامه گفت: نیروی دریایی چین هرگونه اقدام لازم را برای مقابله با چنین رفتارهایی، اتخاذ خواهد نمود.

علاوه بر این، روزنامه چینی گلوبال تایمز هم روز آدینه با اشاره به این تحرکات نوشت: ایده اصلی حضور بریتانیا در دریای جنوبی چین، خطرناک است.

این روزنامه افرود: اگر لندن کوشش کند حضور نظامی خود در این منطقه دارای اهمیت ژئوپولیتیک تثبیت کند، فقط وضع فعلی منطقه را مختل می نماید و اگر اقدامی واقعی علیه چین صورت گیرد، با شکست روبرو خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63564

به "علی رغم هشدار چین ناو هواپیمابر انگلیسی وارد سواحل ژاپن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی رغم هشدار چین ناو هواپیمابر انگلیسی وارد سواحل ژاپن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید