روسیه: باید توانمندی های دفاعی خود را بیش از هر زمان دیگری در تاریخ تقویت کنیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون وزیر امور خارجه روسیه به تهدیدات آمریکا و سازمان ناتو علیه این کشور واکنش نشان داد.

روسیه: باید توانمندی های دفاعی خود را بیش از هر زمان دیگری در تاریخ تقویت کنیم

به گزارش به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با حضور در نشست مجازی اندیشکده کارنگی ضمن تاکید بر این موضوع که تقویت توان دفاعی روسیه در حقیقت واکنشی به چالش ها و تهدید های روزافزون ناتو و آمریکا محسوب می شود، گفت:همه ما کاملا این موضوع را به یاد داریم که آمریکا در زمان استقرار موشک های روسیه در کوبا چه احساس و واکنشی داشت.

او ادامه داد: اما ما سال هاست که در شرایطی کاملا مشابه زندگی می کنیم و از این جهت نمی توانیم اتفاقاتی که در اطرافمان به وقوع می پیوندند را نادیده بگیریم و به آسانی از کنار آن عبور کنیم و نگرانی درباره امنیت ملی خود نداشته باشیم.

ریابکوف تاکید کرد: بر این امر معتقدیم که ناتو و بخصوص اعضای اروپایی آن در نزدیکی مرز های روسیه بهتر است حمایت خود از تنش زدایی را اعلام کنند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه طی ماه های گذشته شاهد پرواز بمب افکن های راهبردی آمریکا در فاصله ده ها کیلومتری سن پترزبورگ، کالینگراد و دیگر شهر های روسیه بودیم، افزود: با وجود این موضوع مسکو قصد ندارد ایرادی بگیرد.

وی ادامه داد: اما باید بدانیم که چنین اقداماتی به ما یادآوری می کند که باید توانمندی های دفاعی خود را بیش از هر زمان دیگر در تاریخ قوی کنیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: این تنها راهی است که می تواند امنیت ملی ما را تامین کند.

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای گفت: کودتای ضد دولت در اوکراین در سال 2014 که باعث تجزیه این کشور و الحاق کریمه به روسیه شد، تحت سازماندهی آمریکا و حمایت کشور های اروپایی صورت گرفت.

پوتین به طور کلی در مورد اوضاع قاره اروپا پس از خاتمه جنگ سرد و توسعه ناتو صحبت کرد و گفت: بسیاری از کشور ها مقابل انتخاب مصنوعی قرار گرفتند که یا باید طرف کشور های غربی باشند یا با روسیه. در واقع، این یک اولتیماتوم بود.

پوتین: آمریکا کودتای اوکراین را سازماندهی کرد

همچنین پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره الحاق اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داد و تاکید کرد: چنین اقدامی برای مسکو خط قرمز به تعداد می آید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62967

به "روسیه: باید توانمندی های دفاعی خود را بیش از هر زمان دیگری در تاریخ تقویت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: باید توانمندی های دفاعی خود را بیش از هر زمان دیگری در تاریخ تقویت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید