راز سر به مهر سلامت ترامپ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایرنا نوشت: اطلاعات ضدونقیض و غیرکامل مقام های آمریکا در خصوص شرایط سلامت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور موید این نکته است که سلامت متصدی کاخ سفید، رازی محفوظ و سر به مهر است.

راز سر به مهر سلامت ترامپ

تحلیل گران می گویند ترامپ با استفاده از ابزار دیجیتال کوشش نموده است راهنمایی بحران سلامت ریاست جمهوری را در عرصه رسانه های اجتماعی راهنمایی کند.

از زمان انتشار خبر ابتلای ترامپ به کرونا، شان کانلی پزشک رئیس جمهوری به ارائه اطلاعات گیج نماینده و در تضاد با اخبار مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید متهم شده است.

متیو آلگئو نویسنده چند کتاب درمورد دروغ رهبران آمریکایی، گفت که روسای جمهوری مجبور نیستند در خصوص شرایط سلامت شان چیزی بگویند، از اینرو جای تعجب ندارد که آنها چنین نباشند.

به گفته تحلیل گران، در حالی که کمتر یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مانده است، زمان مناسبی نیست که رئیس جمهوری تندرست کامل به نظر نیاید.

الگئو گفت: رئیس جمهوری از ضعیف به نظر آمدن بیزار است، همه سیاستمداران از اینکه ضعیف دیده شوند، متنفرند. آنها هر آنچه را برای خودداری از این مساله لازم باشد، انجام می دهند.

رُز مک درمونت متخصص سلامت روسای جمهوری آمریکا در دانشگاه براون گفت این واقعیت که پزشک رئیس جمهوری، شخصی نظامی است، از نظر ساختاری تضاد منافع است.

وی اضافه کرد: وی پزشک رئیس جمهوری است و رئیس جمهوری نیز فرمانده کل وی است، این بدان معناست که اگر چیزی برخلاف میل رئیس جمهوری بگوید، ترامپ می تواند او را اخراج یا تصمیماتی همچون قطع حقوقش را اتخاذ کند.

این گزارش در ادامه حاکی است: تاریخ آمریکا مملو از دروغ هایی در خصوص شرایط سلامت روسای جمهوری است.

وودرو ویلسون بیست و هشتمین رئیس جمهوری آمریکا در دوره ریاست جمهوری اش در پائیز سال 1919 مبتلا به سکته شدیدی شد که وی را تا حدی فلج کرد، اما هیچ کس در خصوص این مساله تا فوریه 1920 سخنی به میان نیاورد.

دوایت آیزنهاور سی و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا ابتلای خود به حمله قلبی را در سال 1955 کم اهمیت جلوه داد و جان اف کندی سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا هیچ گاه از بیماری تهدیدنماینده آدیسون خود حرفی نزد.

کمبود هورمون های قشر غده فوق کلیوی باعث بیماری آدیسون می گردد. آدیسون یک بیماری نادر است که شیوع آن در مردان و زنان تقریبا برابر است. علائم این بیماری ممکن است به آهستگی و در طی چند ماه تا چند سال بروز کند و در هر سنی قابل مشاهده است.

ترور کندی در سال 1963 به تصویب متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا منتهی شد که معین می نماید معاون رئیس جمهوری در صورت مرگ رئیس جمهوری یا ناتوانی وی، عهده دار سِمت او می گردد.

به گفته آلگئو، سوای از جراحات معین و جدی همچون زمانی که رونالد ریگان چهلمین رئیس جمهوری آمریکا در سال 1981 هدف شلیک گلوله نهاده شد و زخمی شد و وظایفش به طور موقت به جورج بوش معاون وقت وی واگذار شد، شرایطی که طبق آن کنگره بتواند رئیس جمهوری را ناتوان در انجام وظایف خود اعلام کند، به روشنی تعریف نشده است.

به باور تحلیل گران، افزایش توجه رسانه ها و استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی موجب شفافیت نشده است، حتی اگر روسای جمهوری نتوانند همچون ویلسون چهار ماه از انظار مردمی پنهان بمانند.

امرسون بروکینگ عضو اندیشکده شورای آتلانتیک گفت که رئیس جمهوری فعلی آمریکا یک ستاره تلویزیونی است که توئیترباز شده است و به خوبی می داند چطور در کانون توجهات قرار گیرد.

ترامپ از روز آدینه رسانه ها را درحال آماده باش قرار داده است. وی ویدئوهای تاثیرگذاری از خود ارائه داده است که به ضربه اش به ویروس اشاره دارد. نقطه اوج این فرایند، بازگشت او به کاخ سفید در روز دوشنبه بود که بروکینگ آن را به عنوان تیزر یک فیلم سینمایی توصیف کرد.

بروکینگ گفت: ترامپ به طور شهودی به سرعت چرخه اخبار مدرن پی می برد. وی اضافه کرد: اگر رسانه ها به تازه ترین شرایط ترامپ بپردازند یا از این مساله انتقاد نمایند، به سراغ پرسش های دیگری درمورد سیاست کاخ سفید در خصوص کووید - 19 یا متمم بیست و پنجم نمی فرایند.

اما در نبود شفافیت، گروهی از کارشناسان خواهان تشکیل کمیسیونی از پزشکان مستقل شده اند تا شرایط سلامت رئیس جمهوری را کنترل کند.

ترامپ با 74 سال سن پیرترین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست و همچنین جو بایدن 77 ساله رقیب دموکرات وی در انتخابات پیشرو، محرک و برانگیزنده این درخواست بوده است.

مک درموت گفت: شاید جزئیاتی برای ارائه به مردم در اختیار نداشته باشید، اما یک هیات پزشکی مستقل دارید که می گوید این شخص از نظر جسمی تندرست است یا آنطور که انتظار می رود می تواند تندرست باشد.

این مطالبات تا به امروز در آمریکا موفقیتی به همراه نداشته آنطور که در دیگر کشورهای غربی موفقیت آمیز بوده است.

مک درموت توضیح داد که فقط در کشور آمریکا نیست که سلامت رهبر کشور، تابو و امر منع شده ای است. حکومت های استبدادی نمونه های بارزی از این مساله هستند، اما در کشورهای دموکراتیک، شهفرایندان به برآورد روی می آورند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که به دلیل نحوه مدیریت بر بحران کرونا مورد تحسین نهاده شده، از شرح درمورد لرزش دستانش طفره رفته است.

مک درموت گفت: نمی بینم فردی که سِمت نمونه ای از این دست در اختیار دارد، سالی یکبار اطلاعات پزشکی را به نحوی که بسیاری از رهبران آمریکا اظهارنامه های مالیاتی شان را فاش می نمایند، منتشر کند.

310 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43574

به "راز سر به مهر سلامت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز سر به مهر سلامت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید