خشم مردم از جان باختن یک زندانی سیاسی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- درگذشت یکی از زندانیان بحرینی و اعتراض شهروندان این کشور به بی توجهی به اوضاع و احتیاج های زندانیان به خشم گسترده و ملتهب شدن اوضاع در این کشور منجر شد.

خشم مردم از جان باختن یک زندانی سیاسی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، درگذشت یکی از زندانیان بحرینی و اعتراض شهروندان این کشور به بی توجهی به اوضاع و احتیاج های زندانیان به خشم گسترده و ملتهب شدن اوضاع در این کشور منجر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شماری از شهروندان بحرینی در پی درگذشت یکی از بازداشت شدگان در زندان های این کشور در اعتراض به اقدامات نظام این کشور تظاهرات کردند.

شرکت نمایندگان در تظاهرات شعار هایی که حاکی از خشم شدید آن ها بود سردادند و یکی از خیابان ها را با آتش زدن لاستیک بستند.

این اوضاع پس از تنش های امنیتی در پی برگزاری مراسم تشییع جنازه نمادین برای حسین برکات به وجود آمد. وی روز چهارشنبه در یکی از زندان های بحرین درگذشت.

جعفر سلمات گزارشگر الجزیره در گزارشی همراه با پخش تصاویری از اعتراضات مردم بحرین گفت: اعتراضات این افراد اوضاع آرام را پس از درگذشت حسین برکات در زندان، ملتهب کرد. معترضان مقامات بحرین را عامل درگذشت وی در زندان به سبب بی توجهی به احتیاج های درمانی می دانند و این در حالیست که سازمان های حقوق بشری در دوره بیماری وی درباره وقوع چنین اتفاقی هشدار داده بودند، اما این اتفاق بد عملا روی داد.

در ادامه گزارش آمده است: معترضان بحرینی در تظاهراتی که خالی از تنش و خشونت نبود شرکت کردند و طولی نکشید که کار به آتش زدن لاستیک ها و سردادن شعار هایی که نشان دهنده التهاب اوضاع بود کشیده شد.

در ادامه پس از پخش تصاویری از همسر حسین برکات که سخنانی در اعتراض به رفتار نظام حاکم با زندانیان بر زبان می آورد آمده است: بحث و جدل ها درباره اوضاع زندان های بحرین چیز تازه ای نیست و به امروز و دیروز مربوط نمی گردد. سازمان های حقوق بشری بحرینی و بین المللی بار ها درباره بی توجهی به احتیاج های مختلف زندانیان در بحرین هشدار داده اند. کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل از جمله این سازمان هاست که قبلا از مقامات بحرین خواسته بود اقدامات کارآمدی برای درمان زندانیان اتخاذ نمایند و از آن ها خواسته بود تعداد بیشتری از زندانیان را برای کاستن از شلوغی زندان ها در پی شیوع ویروس کرونا، آزاد نمایند. علاوه بر این سازمان دیده بان حقوق بشر و مرکز حقوق و دموکراسی بحرین و دیگر سازمان های حقوق بشری نیز اعلام کردند مقامات بحرینی خدمات و مراقبت های درمانی لازم را برای زندانیان فراهم نمی نمایند. بعضی مقامات پارلمانی اروپایی نیز در همین چارچوب رویکردی اتخاذ کردند و سوالات نگران نماینده ای درباره شیوع ویروس کرونا در زندان های بحرین عنوان کردند. مقامات منامه هر بار پاسخ می دهد اتهامات مطرح شده علیه آن ها بیانگر واقعیت نیست و به موارد ابتلا به کرونا در زندان ها رسیدگی می نمایند. آن ها در مورد حسین برکات مدعی شدند وی مراقبت های درمانی لازم را دریافت می کرد. سازمان عفو بین الملل در گزارش های خود پرسش هایی درباره سکوت و کوتاهی محافل رسمی نظام بحرین و تردید هایی درباره اظهارات مقامات رسمی این کشور عنوان کرد و از مقامات این کشور نیز به سبب آن که پیگیر موضوعات دیگری هستند و دغدغه های آن ها چیز دیگری است انتقاد کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58435

به "خشم مردم از جان باختن یک زندانی سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مردم از جان باختن یک زندانی سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید