خبرنگاران کاهش حضور در اماکن عمومی به کنترل ویروس کرونا کمک می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شیراز - خبرنگاران- دکتر محمد رحیم کدیور پزشک فوق تخصص عفونی بچه ها توصیه کرد : برای کاهش خطر ویروس کرونا بهتر است افراد در منزل بمانند و از منزل خارج نشوند، مگر در موارد ضروری مانند مراجعه به پزشک.افراد سالم از شرکت در تجمعات مانند میهمانی ها، تولدها و یا حضور در اماکنی که ضروری نیست، خودداری کنند.

خبرنگاران کاهش حضور در اماکن عمومی به کنترل ویروس کرونا کمک می کند

این پزشک فوق تخصص بیمارستان شهید دستغیب شیراز روز سه شنبه توصیه های بهداشتی به خانواده ها برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا جدید داد و گفت: عامل ایجاد بیماری کرونا جدید (کووید - 19) یک ویروس است و نشانه های این بیماری ممکن است از فردی که هیچ گونه نشانه ای ندارد تا علائم سرماخوردگی ملایم و یا علائم بسیار شدید تنفسی مانند پنومونی (عفونت ریه) و حتی مرگ در افراد مختلف، بروز کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه افرادی بیشتر در معرض خطر هستند گفت: سنین بالا و افرادی که بیماری های زمینه ای مانند آسم، دیابت یا مسائل قلبی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

دکتر کدیور راه های پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری کرونا را اعلام نمود و گفت: این بیماری در اثر ویروسی که در ترشحات تنفسی فرد آلوده است، پخش می شود؛ بنابراین بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت فردی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شستشوی اصولی تمامی سطوح و دست ها با آب و صابون را بسیار با اهمیت دانست و گفت: در زمان عطسه و سرفه باید با دستمال کاغذی، کامل دهان و بینی خود را بپوشانیم و به سرعت آن را به شکل بهداشتی دفع کنیم و در سطل زباله در دار بندازیم.

وی افزود : در زمان عطسه ناگهانی نیز، باید با استفاده از آرنج از پخش شدن ترشحات دهانی جلوگیری کنیم. زدن ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، اما افراد بیمار باید از ماسک استفاده کنند تا از انتقال ترشحات دهانی به دیگران پیشگیری کنند.

کدیور افزود: هرچند ماسک معمولی جلوی عبور ویروس را نمی گیرد، اما به عنوان مانعی برای عبور ترشحات تنفسی است.ماسک فیلتردار N95 هم تنها برای افراد خاص در بیمارستان ها و در بخش های بستری استفاده می شود و افراد عادی لزومی به استفاده از این ماسک ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توصیه بسیار مهم این است که با خودمراقبتی چنان بهداشت فردی را رعایت کنیم تا به این ویروس کمتر آلوده شده و این بیماری نیز در سطح جامعه کنترل شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22927

به "خبرنگاران کاهش حضور در اماکن عمومی به کنترل ویروس کرونا کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش حضور در اماکن عمومی به کنترل ویروس کرونا کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید