خبرنگاران رکوردشکنی گودزیلا و کینگ کونگ در گیشه جهانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- فیلم گودزیلا علیه کونگ با 121 میلیون و 800 هزار دلار فروش در اولین هفته از اکران بین المللی، رکورد جدیدی در گیشه پساکرونایی دنیا ثبت کرد.

خبرنگاران رکوردشکنی گودزیلا و کینگ کونگ در گیشه جهانی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران از روزنامه لس آنجلس تایمز، فیلم گودزیلا علیه کونگ از کمپانی فیلمسازی برادران وارنر، در اولین هفته از اکران بین المللی خود شروعی طوفانی داشت و رکورد جدیدی از فروش یک فیلم هالیوودی را در گیشه کرونازده دنیا برجای گذاشت.

این فیلم که از فردا (چهارشنبه 11 فروردین 1400) در سینماهای آمریکای شمالی و سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس نیز اکران می گردد، این هفته در سینماهای 38 کشور دنیا به نمایش درآمد و 121 میلیون و 800 هزار دلار فروش کرد. 70 میلیون و 300 هزار دلار از مجموع این فروش استثنایی مربوط به سینماهای چین است که از سال 2019 تا به امروز، بالاترین فروش یک فیلم هالیوودی در هفته اول اکران در این کشور را رقم می زند.

فیلم گودزیلا علیه کونگ همچنین در 891 سالن آیمکس هم 12 میلیون و 400 هزار دلار فروش نموده است که از دسامبر 2019 تا به امروز بزرگترین فروش هالیوود در این نوع سینماها محسوب می گردد.

میزان فروش این فیلم هیجانی در هفته اول اکران از کل فروش فیلم زن شگفت انگیز 1984از کمپانی برادران وارنر در گیشه دنیای (معادل 120 میلیون دلار)، بیشتر شد که از احیای سنت تماشای فیلم های روز روی پرده نقره ای نوید می دهد.

رکورد بالاترین فروش یک فیلم در اولین هفته اکران در گیشه پساکرونایی، پیش از این مربوط به فیلم انگاشته به کارگردانی کریستوفر نولان بود که در هفته اول اکران خود در اوت 2020 تنها 53 میلیون دلار فروش کرد.

در شرایطی که سینماهای آمریکا به تدریج در حال بازگشایی بوده و سالن ها با ظرفیت محدود پذیرای تماشاچیان هستند، اکشن هیچکس (Nobody) این هفته در دو هزار و 460 سالن سینما در این کشور به نمایش درآمد و با فروش 6 میلیون و 700 هزار دلار رکورد گیشه پساکرونایی آمریکا را جابه جا کرد. بیشتر فروش این فیلم مربوط به بازارهای سینمایی لس آنجلس و نیویورک است که هر دو به تازگی پس از بیش از یک سال تعطیلی بازگشایی شدند.

رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon) و تام و جری هر کدام با 2 میلیون و 500 هزار دلار فروش در رتبه دوم و سوم پرفروش ترین فیلم های این هفته گیشه آمریکا قرار گرفتند و فیلم علمی-تخیلی آشوب مداوم (Chaos Walking) و درام تاریخی پیک (The Courier) به ترتیب با یک میلیون و 200 هزار و یک میلیون دلار فروش، سوم و چهارم شدند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان دنیای بهداشت از آن با واژه همه گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر 128 میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده است که از این میان بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر جان باخته اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای دنیای و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53755

به "خبرنگاران رکوردشکنی گودزیلا و کینگ کونگ در گیشه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکوردشکنی گودزیلا و کینگ کونگ در گیشه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید