خانواده شهدای کابل: دولت و جامعه جهانی حمله را به عنوان مصداق نسل کشی به رسمیت بشناسند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خانواده های شهدای حمله تروریستی به دبیرستان سیدالشهدا از دولت و نهادهای بین المللی خواستند که این حمله را به عنوان مصداق نسل کشی به رسمیت بشناسند.

خانواده شهدای کابل: دولت و جامعه جهانی حمله را به عنوان مصداق نسل کشی به رسمیت بشناسند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، خانواده های شهدای حمله به دبیرستان سیدالشهدا در قطعنامه ای اظهار کردند که این حمله به دلیل اینکه بی دفاع ترین قشر جامعه را هدف قرار داده، مصداق عینی نسل کشی، نقض تمام ارزش های انسانی و حقوق بشری است.

در این قطعنامه آمده است که حمله بر مدرسه سیدالشهدا در منطقه شیعه نشین کابل ادامه حملات زنجیره ای بر مراکز آموزشی، زیارتگاه ها و مساجد است که به صورت مستمر جامعه تشیع و هزاره ها را هدف قرار داده و باید از سوی دولت و نهادهای بین المللی به عنوان مصداق نسل کشی به رسمیت شناخته گردد.

به گزارش هشت صبح، خانواده های قربانیان همچنین از جامعه جهانی، سازمان ملل، دولت و سازمان های بین المللی خواستند تا این حمله را به وسیله یک کمیسیون حقیقت یاب آنالیز نمایند.

خانواده های قربانیان همچنین از دولت خواستند تا امنیت دبیرستان سیدالشهدا را که در نقطه آسیب پذیر قرار گرفته و شمار زیادی از دانش آموزان را در خود جای داده است، به وسیله ایجاد پاسگاه ها و گشت زنی ها تامین کند.

در قطع نامه آمده است که دولت باید به خانواده های قربانیان، زخمیان حمله بر مکتب سیدالشهدا و متضرران حادثه رسیدگی کند. خانواده های قربانیان همچنان خواهان پرداخت غرامت و فراهم کردن زمینه درمان زخمیان در داخل و خارج از کشور شدند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57135

به "خانواده شهدای کابل: دولت و جامعه جهانی حمله را به عنوان مصداق نسل کشی به رسمیت بشناسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده شهدای کابل: دولت و جامعه جهانی حمله را به عنوان مصداق نسل کشی به رسمیت بشناسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید