تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه در رویداد فناوری مقام دوم کسب کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دستگاه ضد ریزش مو در مبتلایان به سرطان طراحی شده از سوی تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه به عنوان تیم دوم رویداد فناوری inotex pitch انتخاب شد.

تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه در رویداد فناوری مقام دوم کسب کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دستگاه ضد ریزش مو در مبتلایان به سرطان طراحی شده توسط تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه به عنوان تیم دوم inotex pitch (بزرگترین رویداد فناوری ایران) در بین 60 تیم از سراسر ایران از سوی داوران انتخاب شد و برای استان آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه افتخار آفرینی کرد.

حسین پالیزه، سرپرست تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه در تبادل نظر با خبرنگار ما در خصوص محصول خود با عنوان دستگاه ضد ریزش مو در مبتلایان به سرطان گفت: دستگاه ضد ریزش مو برای افرادی که تحت شیمی درمانی هستند طراحی شده است، زیرا این افراد با دیدن ریزش موهایشان حین شیمی درمانی ناامید از بهبودی می شوند و گا ها برخی از بیماران از ادامه فرایند درمان سر باز می زنند.

سرپرست تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه توضیح داد: به همین دلیل درصدد برآمدیم تا این دستگاه را طراحی کنیم تا از آسیب به فولیکول های مو جلوگیری کند؛ در واقع به دلیل وجود سموم در دارو های شیمی درمانی، به فولیکول های مو آسیب می رسد، دستگاه ساخته شده با کاهش جریان خون در سر بیمار باعث کنترل ریزش مو می گردد.

پالیزه توضیح داد: استفاده از این دستگاه باعث حفظ 70 تا 80 درصدی مو در مبتلایان به سرطان حین شیمی درمانی می گردد؛ تا به امروز روی افرادی که تست شده نتایج موفقیت آمیز داشته و در صدد هستیم که فراوری آن را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از این کلاه برای جلوگیری از ریزش موی مبتلایان به سرطان برای بچه ها توصیه نمی گردد، اضافه نمود: استفاده از این دستگاه باید زیر نظر پزشک باشد.

سرپرست تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه اعلام کرد: همچنین تمام قطعاتی که در ساخت این کلاه استفاده کردیم در کشور موجود است و تجهیزات وارداتی ندارد و کاملا مشابه دستگاه های خارجی کار می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38895

به "تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه در رویداد فناوری مقام دوم کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم کارآفرینی دانشجویی دانشگاه ارومیه در رویداد فناوری مقام دوم کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید