فراوری مرغ از هفته آینده بیشتر می گردد ، آیا مرغ مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، با واردات 150 هزار تن یونجه از روسیه دیگر خوراک مرغ ها جیره بندی نمی گردد. مرغداران می گویند فرایند بارگیری خوراک مرغ از بندر بیشتر از قبل شده است و نهاده با سرعت بیشتری به دست تولیدکنندگان می رسد.

فراوری مرغ از هفته آینده بیشتر می گردد ، آیا مرغ مقرون به صرفه می گردد؟

پیش بینی ها حاکی از این است با افزایش توزیع خوراک، بهای مرغ کاهش پیدا می نماید اما رئیس انجمن مرغداران گوشتی شرح می دهد کاهش قیمت مرغ ارتباطی به افزایش توزیع نهاده ها ندارد و مقرون به صرفه شدن مرغ امکان پذیر نیست.

محمد یوسفی به خبرنگاران گفت: افزایش فراوری مرغ دو علت دارد. اول اینکه واردات تخم مرغ های نطفه دار از ترکیه بیشتر شده و به این واسطه فراوری جوجه های یک روزه افزایش پیدا کرد. دوم افزایش ثبت سفارش نهاده هاست. با واردات نهاده ها فراوری مرغ از یک ماه گذشته بیشتر شد.

مرغ گران می گردد؟

بعضی مرغداران اعلام نموده اند که مرغ در نیمه دوم سال بین 10 تا 15 درصد گران می گردد. رئیس انجمن مرغداران گوشتی با تائید این خبر شرح داد: قیمت واقعی مرغ 24 هزار و 900 تومان نیست. قطعا برای افزایش قیمت مرغ مذاکره می کنیم و با افزایش فراوری، قیمت مرغ باید از این نرخ اعلام شده بیشتر گردد.

آنالیز ها نشان می دهد فراوری مرغ بیشتر شده اما فراوری بلدرچین نه! اخیرا پرورش دهندگان به علت افزایش قیمت و کمبود خوراک بلدرچین های مولد را راهی کشتارگاه می نمایند. همین موضوع باعث شده که قیمت یک کیلو بلدرچین هم قیمت پنج کیلو مرغ گردد.

چندی پیش محمد یوسفی، رئیس انجمن پروردش دهندگان مرغ گوشتی گفته بود: فراوری بلدرچین برای مرغدارها صرفه مالی ندارد. به همین علت فراوری بلدرچین کم شد. اخیرا به علت گرانی و کمبود دان، بلدرچین های ماده و مولد راهی کشتارگاه ها می شوند.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت بلدرچین در بازار را بخوانید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64116

به "فراوری مرغ از هفته آینده بیشتر می گردد ، آیا مرغ مقرون به صرفه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مرغ از هفته آینده بیشتر می گردد ، آیا مرغ مقرون به صرفه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید