بهترین گوشی های موجود در بازار ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، باتوجه به افزایش بی سابقه و افسار گسیخته قیمت گوشی های هوشمند، این دستگاه های مهم که بخش بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص می دهند، به کالاهایی لوکس تبدیل شده اند؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید پیش از گذشته وسواس به خرج دهیم و مدلی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت موردنظرمان ارائه می دهد.

بهترین گوشی های موجود در بازار ایران

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،به همین دلیل در این مقاله می خواهیم بهترین گوشی های هوشمند را در بازه های قیمتی مختلف معرفی کنیم. از بهترین گوشی های 3 میلیون تومانی تا بهترین گوشی های 30 میلیون تومانی؛ تا بتوانید با هر بودجه ای که درنظر دارید، بهترین گوشی ممکن را بخرید.

درنظر داشته باشید که باتوجه به تغییرات قیمتی زیاد در بازار گوشی های موبایل، این مقاله هرماه و باتوجه به قیمت روز، به روزرسانی می شود.

بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان

نوکیا 2.3

نوکیا 2.3یکی از معدود گوشی های اقتصادی بازار ایران است که ارزش خرید دارد. این گوشی از سیستم عاملاندروید وانبهره می برد که نسخه ساده و سبکی از اندروید محسوب می شود و می تواند با سخت افزار ضعیف این گوشی به راحتی اجرا شود. به علاوه ماهیت اندروید وان به نوکیا یاری می نماید تا بتواند به روزرسانی های نرم افزار بیشتری را برای این گوشی منتشر کند. درحال حاضر به روزرسانیاندروید 10برای نوکیا 2.3 منتشر شده و نوکیا وعده داده است که این گوشی آپدیتاندروید 11را هم دریافت خواهد نمود. از امکانات جذاب نوکیا 2.3 می توانیم به نمایشگر 6.2 اینچی IPS و باتری قدرتمند 4000 میلی آمپرساعتی اشاره کنیم که این باتری با یک بار شارژ کامل می تواند تا دو روز گوشی را سروپا نگه دارد.

انتخاب جایگزین: نزدیک ترین رقیب به نوکیا 2.3،سامسونگ گلکسی A01 محسوب می شود، اما نماینده نوکیا رجحان های قابل توجهی دارد که برای نمونه می توانیم به نمایشگر IPS، فرکانس بیشتر پردازنده و باتری قدرتمندتر و از همه مهم تر، قیمت کمتر اشاره کنیم.

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A11

اگر می خواهید حدبیشتر 5 میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید،سامسونگ گلکسی A11 بهترین انتخاب حال حاضر شما محسوب می شود. سامسونگ این گوشی را اوایل امسال میلادی با اندروید نسخه 10 معرفی کرد. از جالب ترین مشخصات گلکسی A11 می توانیم به نمایشگر عریض 6.4 اینچ، پردازنده هشت هسته ای، سه دوربین در پشت، حسگر تشخیص اثرانگشت و باتری 4000 میلی آمپرساعتی اشاره کنیم. در نظر داشته باشید که گلکسی A11 در دو مدل با دو یا سه گیگابایت رم وارد بازار ایران شده است. پیشنهاد می کنیم که حتما مدل سه گیگابایتی را تهیه کنید تا هنگام اجرای چند برنامه به صورت هم زمان به مسئله ای برنخورید.

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 9

امکان ندارد فهرستی از بهترین گوشی ها پیدا کنید که مدلی از سریشیائومی ردمی نوتدر آن نباشد. اگر بخواهید بودجه خود را تا سقف 6 میلیون تومان افزایش دهید و وارد قلمروی گوشی های میان رده شوید، بدون شک باید به فکر خرید یکی از جدیدترین مدل های ردمی نوت باشید. درحال حاضر در بازار ایران می توانید مدل 64 گیگابایتشیائومی ردمی نوت 9را با قیمتی نزدیک به 6 میلیون تومان خریداری کنید. ردمی نوت 9 با آنکه قیمت کمی دارد، امکانات جذابی را ارائه می دهد. برای نمونه می توانیم به نمایشگر عریض 6.4 اینچ با دقت Full HD، چهار دوربین برای انواع عکاسی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و از همه مهم تر، باتری بسیار قدرتمند 5020 میلی آمپرساعتی آن اشاره کنیم.

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 9 اس

مدل بهبودیافته ردمی نوت 9 را با نامردمی نوت 9 اس می توانید با قیمتی نزدیک به 7 میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. البته این قیمت مربوط به مدل 64 گیگابایت آن است که 4 گیگابایت هم رم دارد. برای خرید مدل 128 گیگابایت که 6 گیگابایت رم دارد، باید بودجه خود را از 7 میلیون تومان بیشتر کنید. ردمی نوت 9 اس در مقایسه با ردمی نوت 9 از همه نظر برتر است؛ نمایشگر عظیم تر و باکیفیت تر، پردازنده به مراتب قدرتمندتر و دوربین های باکیفیت تر، بخشی از رجحان های اینگوشی شیائومیدر مقایسه با مدل ارزان تر آن محسوب می شود.

بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 9 پرو

ردمی نوت 9 پرو در حقیقت مدل پیشرفته ردمی نوت 9 اس است که در بعضی موارد به خصوص دوربین، رجحان هایی دارد. بارزترین تفاوت این دو گوشی به دوربین اصلی برمی شود. دوربین اصلی ردمی نوت 9 به سنسوری 64 مگاپیکسلی مجهز شده است که سایز این حسگر هم از حسگر 48 مگاپیکسلی ردمی نوت 9 اس عظیم تر است. این افزایش سایز و رزولوشن حسگر به نوت 9 پرو یاری می نماید که در مقایسه با نوت 9 اس عکس هایی شفاف تر، با جزئیات بیشتر و نویز کمتری ثبت کند. مورد بعدی باتری ردمی نوت 9 پرو است که با اینکه ظرفیتی مشابه باتری نوت 9 اس دارد، ولی از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می نماید و می تواند در کمتر از 30 دقیقه تا 60 درصد شارژ شود. به جز این موارد، تفاوت خاص دیگری بین ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 اس وجود ندارد. نوت 9 پرو هم مثل مدل ارزان تر از نمایشگر عریض 6.4 اینچ با دقت Full HD، چهار دوربین برای انواع عکاسی و از همه مهم تر، باتری بسیار قدرتمند 5,020 میلی آمپرساعتی بهره می برد.

بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A51

اگر بگوییمسامسونگ گلکسی A51 پرطرفدارترین گوشی در بازار ایران است، چندان اغراق نکرده ایم. دلیل این موضوع هم این است که گلکسی A51 تجربه ای به روز، کامل و لذت بخش را از یک گوشی هوشمند با قیمتی به صرفه ارائه می دهد؛ تجربه استفاده از نمایشگر باکیفیت امولد، دوربین چهارگانه، عملکرد روان سیستم عامل و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر. اینگوشی سامسونگرا می توانید در بازار ایران با 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمتی کمتر از 9 میلیون تومان پیدا کنید.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان

شیائومی می نوت 10 لایت

شیائومی در فراوری گوشی های میان رده استاد است و این موضوع را می توانیم در آمارهای فروش و بازخورد کاربران ببینیم. برای انتخاب بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان انتخاب های زیادی در بازار وجود دارد، ولی مدلی که کامل ترین تجربه را ارائه می دهد،شیائومی می نوت 10 لایت است. می نوت 10 لایت در حقیقت همان گوشی پرچم دار شرکت شیائومی یعنی می نوت 10 است که دوربین 108 مگاپیکسلی آن با یک دوربین 64 مگاپیکسلی عوض شده است. سایر امکانات هیجان انگیز مدل گران تر یعنی نمایشگر امولد با پشتیبانی از HDR10، سخت افزار قدرتمند، نرم افزار به روز و باتری حجیم در می نوت 10 لایت هم وجود دارند.

انتخاب جایگزین:اگر دوربین برایتان مهم ترین بخش گوشی است و می توانید بودجه تان را چیزی حدود 10 درصد بیشتر کنید، پیشنهاد می کنیم که به عنوان انتخاب جایگزین سراغ سامسونگ گلکسی A71 بروید. در نظر داشته باشید که شیائومی می نوت 10 لایت با وجود قیمت کمتر، در بیشتر موارد بهتر از گلکسی A71 است که برای نمونه می توانیم به بدنه ای فلزی-شیشه ای در مقایسه با بدنه پلاستیکی، مقاومت بیشتر شیشه نمایشگر، عملکرد سریع تر و باتری قدرتمندتر با شارژ سریع تر اشاره کنیم. اما از نظر عکاسی و به خصوص عکاسی سلفی، گلکسی A71 سامسونگ شرایط بهتری دارد و می تواند عکس های بهتر با جزئیات بیشتری را ثبت کند.

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

پوکو F2 پرو

اگر می خواهید حدود 15 میلیون برای گوشی هزینه کنید، بهترین انتخابتان شیائومی پوکو F2 پرومحسوب می شود. پوکو F2 پرو که جایگزین مستقیم پوکوفون شیائومی محسوب می شود، یکی از به صرفه ترین گوشی های پرچم دار بازار است که می توانید نسخه 128 گیگابایتی آن را با قیمتی نزدیک به 15 میلیون تومان تهیه کنید. این گوشی از تراشه فوق العاده قدرتمند اسنپ دراگون 865 بهره می برد که با نمایشگری 6.67 اینچ تمام صفحه سوپر امولد و مجموعا 5 دوربین همراهی می شود. شاید تنها ایراد پوکو F2 پرو را بتوانیم نرخ نوسازی نمایشگرش بدانیم که نمی تواند با دیگر گوشی های پرچم دار رقابت کند.

انتخاب جایگزین:مدت کوتاهی پیش از معرفی گلکسی اس 20، سامسونگ مدل جدیدی از سری گلکسی S10 را با نامگلکسی اس 10 لایت معرفی کرد. این گوشی بیشتر امکانات و مشخصات پرچم دار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 را یدک می کشد، ولی قیمت به مراتب کمتری دارد. اگر بخواهیم نگاهی اجاقتصادی به اصلی ترین مشخصات گلکسی اس 10 لایت سامسونگ داشته باشیم، باید به نمایشگر عریض 6.7 اینچ سوپر امولد با پشتیبانی از +HDR10، تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 855، دوربین های اصلی و سلفی باکیفیت و باتری حجیم با پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کنیم؛ بنابراین اگر از هواداران برند سامسونگ هستید یا تمایلی به خرید پوکو F2 پرو ندارید، گلکسی اس 10 لایت انتخاب خیلی خوبی است. اگر سری به بخش محصولات زومیت بزنید، می توانید این گوشی را با قیمتی حدود 15 میلیون تومان پیدا کنید.

انتخاب جایگزین: به عنوان انتخاب جایگزین، اگر می خواهید به جمع کاربران آیفون بپیوندید،آیفون SE 2020مدل 64 گیگابایت را می توانید با قیمتی حتی ارزان تر از پوکو F2 پرو و گلکسی S10 لایت در بازار پیدا کنید. همان طور که می دانید، پسوند SE به مدل هایی از آیفون اشاره می نمایند که سخت افزار به روزی را در بدنه ای قدیمی ارائه می دهند تا کاربران بتوانند با هزینه کمتری در مقایسه با دیگر مدل های آیفون، استفاده از سیستم عامل iOS را تجربه نمایند. با اینکه آیفون SE از طراحی منسوخ شده، نمایشگر کوچک و دوربین ضعیف آیفون 8 استفاده می نماید، ولی اپل تراشه A13 را در دل آن قرار داده است؛ همان تراشه بی نهایت قدرتمندی که در گوشی های سری آیفون 11 وجود دارد.

بهترین گوشی تا 25 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس

در این بازه محدودیت اقتصادی را تا حد زیادی برمی داریم؛ البته بدین معنی نیست که بخواهید پولتان را آتش بزنید و گران ترین گوشی ممکن را بخرید. درست است که می توانید مدل های گران تری هم در بازار ایران پیدا کنید، ولی معمولا قابلیت بیشتری که ارزش پرداخت بهای خیلی زیاد را داشته باشد ندارند؛ بنابراین در همین بازه قیمتی می خواهیم گوشیسامسونگ گلکسی اس 20 پلاس را پیشنهاد دهیم. حتی در مقایسه باگلکسی اس 20 اولترا، گلکسی اس 20 پلاس ارزش خرید بیشتری دارد. از بدنه ای فلزی-شیشه ای ضدآب تا نمایشگر 120 هرتزی، حسگر اثرانگشت فراصوت، 12 گیگابایت رم و انواع و اقسام فناوری های شارژ سریع، تقریبا هیچ چیزی وجود ندارد که در گلکسی اس 20 پلاس پیدا نکنید. حتی خیالتان هم از بابت به روزرسانی های نرم افزاری تا سه سال راحت است.

انتخاب جایگزین: اگر جزو هواداران اپل هستید یا می خواهید با این هزینه وارد اکوسیستم iOS شوید، بهتر است تا ورودآیفون 12و متعادل شدن قیمت آن در ایران صبر کنید. البته برای این موضوع باید حداقل یکی دو ماهی صبر کنید. اما اگر همین حالا می خواهید یکی از گوشی های آیفون را بخرید، در این بازه قیمتی بدون هیچ شک و تردیدی، آیفون 11بهترین انتخابتان است. اگر آنالیز آیفون 11 را در زومیت خوانده باشید، حتما می دانید که از نظر ارزش خرید، آیفون 11 حتی ازآیفون 11 پروهم در صندلی بهتری قرار می گیرد. آیفون 11 به لطف پردازنده فوق العاده قدرتمند A13 Bionic از نظر قدرت پردازشی، فاصله زیادی با گوشی های اندرویدی هم قیمت خود دارد. پرچم دار اقتصادی اپل با یک بار شارژ کامل، یک روز کامل روشن می ماند. به علاوه، عکس هایی خیلی خوبی در روز می گیرد و عکاسی با حالت Night آن هم در طول تاریکی شب بسیار لذت بخش است. فقط باید با کمبود اپلیکیشن های ایرانی برای اکوسیستم iOS کنار بیایید.

انتخاب جایگزین: اگر به هر دلیلی گلکسی S20 پلاس را نمی پسندید و به دنبال گزینه جایگزینی می شد، باید به سراغشیائومی می 10بروید. اگر بحث گوشی های مخصوص بازیبلک شارکرا کنار بگذاریم، سری گوشی هایمی 10 رجحانن گوشی های ساخت شیائومی محسوب می شوند که همه امکانات را یکجا ارائه می دهند. برای مثال، در بخش دوربین می توانید از حسگر 108 مگاپیکسلی و قابلیت فیلم برداری 8K لذت ببرید و به لطف تراشه اسنپدراگون 865 و نمایشگر 90 هرتز، روان ترین عملکرد سیستم عامل اندروید را تجربه کنید. به همه این ها شارژدهی خیلی خوب باتری را هم اضافه کنید. شیائومی می 10 یک بسته کامل است که واقعا نمی توان نقطه ضعف عظیمی برای آن اعلام کرد. اگر خیلی سخت گیرانه نگاه کنید، باید به ضد آب نبودن و نبود دوربین تله اشاره کنیم. اما این ها مواردی نیستند که باعث شوند تا می 10 را پیشنهاد ندهیم. گوشی می 10 را می توانید با قیمتی بیشتر از 20 میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید.

بهترین گوشی بیش از 30 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

اگر واقعا هیچ محدودیتی برای هزینه کردن ندارید،گلکسی نوت 20 اولترابه راحتی بهترین انتخابتان است. همان طور که درآنالیز گلکسی نوت 20 اولترا گفتیم: این گوشی بهترین نمایشگر و یکی از کارآمدترین دوربین های دنیای گوشی های موبایل را در بطن خود دارد و قلم بهبودیافته اش هم خلاقیت خفته تان را بیدار می نماید. در زمان نگارش این راهنمای خرید، هیچ گوشی دیگری در بازار وجود ندارد که بتوانیم آن را به نوت 20 اولترا ترجیح دهیم. پس اگر حساب بانکی تان جوابگوی قیمت زیاد این مدل است، با خیال راحت می توانید آن را به عنوان بهترین گوشی بازار ایران خریداری کنید.

انتخاب جایگزین: اما باتوجه به اینکه سری گوشی های آیفون 12 هنوز وارد بازار نشده اند، هواداران اپل همچنان باید به سراغ آیفون 11 پرو بروند. اگر محدودیت اقتصادی ندارید و می خواهید آیفون بخرید، پیشنهاد ما این است که یکی دو ماه صبر کنید و منتظر ورود و متعادل شدن قیمتآیفون 12 پرودر ایران باشید. اما اگر همین حال قصد خرید آیفون دارید، آیفون 11 پرو هنوز بهترین گوشی اپل موجود در بازار ایران محسوب می شود که در دو مدل معمولی با نمایشگر 5.4 اینچ و با پسوند مکس با نمایشگر 6.5 اینچ عرضه شده است. به جز سایز نمایشگر و ظرفیت باتری، هیچ تفاوتی بین دو مدل آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس وجود ندارد. همان طور که در آنالیز آیفون 11 پرو در زومیت نوشتیم، این مدل یکی از کامل ترین تجربه های کار با گوشی های هوشمند را در اختیارتان قرار می دهد. اگر بتوانید با محدودیت های نصب اپلیکیشن های ایرانی کنار بیایید، بعید است که از خرید آیفون 11 پرو پشیمان شوید.

انتخاب جایگزین:اگر به دنبال کامل ترین گوشی هوشمند بازار می شد، به جز گلکسی نوت 20 اولترا و آیفون 11 پرو می توانید به سراغ گوشی پرچم داروان پلاس 8 پرو بروید. وان پلاس 8 پرو نتیجه سال ها تجربه شرکت چینی وان پلاس در فراوری گوشی های فوق العاده محسوب می شود؛ مدلی با بهترین قطعات و امکانات که تقریبا در همه زمینه ها جزو بهترین های بازار است. بارزترین ویژگی وان پلاس 8 پرو، پردازنده قدرتمند و عملکرد پایدار این پردازنده در پردازش های سنگین است؛ بنابراین در مقایسه با گلکسی نوت 20 اولترا گوشی بهترین برای اجرای بازی های موبایل محسوب می شود. اما در بخش های دیگر، به خصوص کیفیت دوربین، گلکسی نوت 20 اولترا گوشی بهتری است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43764

به "بهترین گوشی های موجود در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گوشی های موجود در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید