بازی RoboCop: Rogue City به برترین نحو توانایی آنریل انجین 5 را نشان می دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حدود سه سال نیم پیش بود که شرکت اپیک (Epic) از آخرین نسخه از موتور انیمیشن سازی خود یعنی آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) رونمایی کرد. از آن موقع تا الان ما شاهد بازی های زیادی با این موتور نبودیم و تنها فورتنایت (Fortnite) و بازی ماتریکس (The Matrix) از آن استفاده کردند.

بازی RoboCop: Rogue City به برترین نحو توانایی آنریل انجین 5 را نشان می دهد

مشکل اینجاست که بیشتر بازی های دیگری که از این موتور استفاده کردند کیفیت چندان بالایی نداشتند و انتظارات را برآورده نکردند. تنها نتیجه ای که می توان از این ماجرا گرفت این است که اپیک این موتور را برای استفاده شرکت های دیگر بهینه ننموده یا اینکه شرکت ها نمی توانند به برترین نحو از این موتور قدرتمند انیمیشن سازی استفاده نمایند.

این مشکل تا وقتی بازی روبوکاپک: روگ سیتی (RoboCop: Rogue City) عرضه شد ادامه داشت. این بازی در سبک اول شخص شوتر بوده و به وسیله شرکت Teyon ساخته شده است. نکته اصلی بازی روبوکاپ این است که به طور کامل از موتور آنریل انجین 5 استفاده نموده و تمامی قابلیت های آن را به کار برده است. این در حالتی است که هدف اصلی این بازی اجرا با نرخ فریم 60 روی کنسول و کامپیوتر بوده که به نوبه خود بسیار قابل توجه است. سؤالی که پیش می آید این است که چگونه این تکنولوژی های مختلف با هم کار می نمایند؟ چگونه این کیفیت بالا روی کنسول ها و کامپیوتر مشاهده می گردد؟ چگونه کنسولی مثل سری اس که توانایی چندان زیادی ندارد هم می تواند این بازی را با این کیفیت بالا اجرا کند؟

بازی روبوکاپ امتیاز خیلی بالایی کسب نکرد. با این حال نمی توان انکار کرد که این بازی از لحاظ بصری در سطح بسیار بالایی واقع شده است. به حدی که بازی روبوکاپ یکی از برترین عناوینی است که در لحظه فریم های خود را ساخته و این موضوع هم به خاطر موتور انیمیشن سازی آنریل انجین 5 است. حال در این متن قرار است به طور کامل و جزئی قابلیت های این موتور انیمیشن سازی را آنالیز کنیم.

تکنولوژی های استفاده شده در بازی روبوکاپ

نورپردازی نرم افزاری قدرتمند

در بازی روبوکاپ از تکنولوژی Lumen Global illumination برای نورپردازی استفاده شده است. در نتیجه نورهای داخل بازی از قبل طراحی نشده و در لحظه به وسیله دستگاه ساخته می شوند. این تکنولوژی از این لحاظ با ری تریسینگ (Ray Tracing) تفاوت دارد که به طور کامل به وسیله نرم افزار و بازی اجرا شده و کاری به سخت افزار ندارد.

بازی از مسیرهای مختلف نور در نسخه بسیار ساده از جهانی بازی استفاده نموده تا در حالت پیشرفته آن را به کار ببرد. این طراحی باعث می گردد تا بازی فشار چندانی به سخت افزار نیاورد و از طرفی یک نورپردازی بسیار خوب و کامل را در اختیار کاربران قرار بدهد. همینطور اینکه نورها و بازتاب هایی که در بازی استفاده شده است بسیار دقیق و خوب بوده که باعث شده ظاهر روبوکاپ بسیار زیبا باشد.

نتایج تکنولوژی موجود در بازی روبوکاپ واقعاً قوی هستند. نورپردازی در این بازی بسیار دقیق بوده و از نورپردازی های از پیش ساخته شده عملکرد بسیار بهتری دارد. نور به برترین نحو در محیط های مختلف بازتاب شده و حتی سایه ها نیز بسیار خوب طراحی شده اند. در اصل اینکه نور در لحظه پردازش گردد باعث می گردد که این بازی از همواره قوی تر در زمینه نورپردازی عمل کند و مثل یک فیلم به کاربر نشان داده بگردد.

این طراحی زیبای نور در مکان هایی که شکل هندسی دارند بیشتر به چشم می آید. در اصل این مکان ها طراحی ساده و بهتری دارند و در نتیجه بازی بهتر می تواند بازتاب و موارد مختلف را در آن پردازش کند. از طرفی این طراحی به حدی مناسب و خوب است که کاربر حس بیش از حد درخشان بودن موارد مختلف را نخواهد داشت که یک نکته بسیار مثبت به شمار میرود.

این بحث نورپردازی نرم افزاری چندان هم بدون ایراد نیست. به این شکل که تعیین است نورپردازی بازی با رزولوشن بسیار پایین تری بازی را همراهی می نماید و در نتیجه نورپردازی با یک جهان بسیار ساده تر از بازی واقعی برخورد می نماید. به همین علت امکان دارد شما در شرایط خاصی کاهش کیفیت را مشاهده کنید یا اینکه بعضی از سطوح نامنظم نورپردازی خوبی نداشته باشند.

بحث نورپردازی نرم افزاری امکان دارد که در بعضی از منطقه ها ظاهر نامناسبی را در بازی ایجاد کند. مخصوصاً اینکه اگر یک منبع نور کوچک باشد، کاربر به طور کامل متوجه خواهد شد که پردازش نور این منبع به هیچ عنوان سخت افزاری نبوده و به طور کامل به وسیله نرم افزار انجام می گردد. البته این موضوع را شما تا زمانی که بسیار دقت کنید متوجه نخواهید شد.

در کنار موارد بالا امکان دارد که کاربر متوجه کمی ایراد در زمینه نورپردازی اشکال هندسی کامل هم گردد. در اصل در بعضی از این موارد امکان دارد که نورپردازی به طور کامل انجام نگردد و شرایط سطوح به خوبی نمایان نگردد. نکته اصلی اینجاست که برای یافتن این ایرادات شما مو را از ماست در این بازی بیرون بکشید که بسیاری از افراد این کار را انجام نمی دهند.

شرکت Teyon تمام کوشش خود را نموده تا مسائل نورپردازی بازی های قبلی که از موتور آنریل انجین 5 استفاده می نمایند را نداشته باشد. برای مثال فضای داخلی در بازی روبوکاپ به برترین نحو نور دریافت نموده و نویز آن به کمترین حالت خود رسیده است. این برخلاف چیزی مثل فورتنایت است که به شدت به نور خورشید وابسته بوده و در صورت نبود آن عملکرد چندان خوبی در تاریکی ندارد. شرکت سازنده بازی روبوکاپ به برترین نحو از تکنولوژی موجود در موتور آنریل انجین 5 استفاده نموده و جهانی خود را بسیار زیبا به کاربران نشان داده است.

بازتاب نرم افزاری هم در این بازی وجود دارد

بازتاب نرم افزاری هم در بازی روبوکاپ تازه وجود دارد. مانند نورپردازی این بخش هم به طور کامل به صورت نرم افزاری بوده که نتایج جالبی را به کاربر ارائه می دهد. بازتاب روی سطوح شفاف یا نیمه شفاف تا حد خوبی واقعی بوده و عملکرد نسبتاً خوبی سیستم در این زمینه دارد. نکته اینجاست که بازی از اطلاعات سطوح و فضا استفاده نموده تا بازتاب را اصلاح کند. در نتیجه پاسخ بازتاب به تغییرات در سطوح مختلف نیز بسیار خوب بوده و سیستم نرم افزاری به برترین نحو در این بخش عمل می نماید.

با این حال اگر شما دوباره دقت زیادی به خرج دهید متوجه خواهید شد که بازتاب ها در این بازی بدون ایراد نیستند. در زمینه هندسی بازتاب ها در بازی روبوکاپ بسیار معمولی عمل می نمایند و جزئیات نیز چندان دقیق نیستند. این موضوع در خصوص سطوح نیمه شفاف هم وجود دارد که کیفیت آن چندان بالا نیست و کمی نویز در این بازتاب ها وجود دارد.

نکته دیگر اینجاست که بازتاب های داخل این بازی انیمیشن ندارند. همینطور اینکه در سطوح بسیار بزرگ این موارد غیرفعال شده تا بازی بیش از حد سنگین نگردد و سیستم های مختلف توانایی اجرای آن را داشته باشند. حذف بازتاب در سطوح بزرگ باعث شده تا بعضی صحنه ها چندان واقعی به نظر نرسند و نسبت به مکان های دیگر کیفیت پایینتری داشته باشند.

بازتابی و نورپردازی موجود در بازی روبوکاپ به میزان یک بازی که از ری تریسینگ سخت افزاری استفاده می نماید دقیق نیست ولی همچنان نسبت به بازی های قبلی عملکرد بسیار بهتری دارد. نورپردازی های موجود در این بازی دقت خوبی داشته و از طرفی به علت اینکه نرم افزاری است فشار چندانی به سخت افزار دستگاه نمی آورد.

سیستم نقشه های سایه مجازی

یکی از نکات مثبت و بسیار جالب در بازی روبوکاپ ساخت نقشه های سایه مجازی (Virtual Shadow Maps) است. این سیستم باعث شده تا گرافیک بازی به صورت چشمگیری بهتر شده باشد و نسبت به عناوین دیگر عملکرد بسیار بهتری در زمینه سایه ها داشته باشد. به این شکل که سایه ها در بازی روبوکاپ به شکل نقشه های مجازی ترسیم شده و رزولوشن بسیار بالایی نسبت به سیستم های قدیمی سایه در سایر بازی ها دارد.

این سیستم تازه باعث شده تا سایه ها در بازی روبوکاپ بسیار دقیق و با کیفیت باشند و تفاوت چندانی با ری ترسینگ سخت افزاری در این زمینه نداشته باشند. شرکت سازنده در بازی خود از سیستم نقشه سایه ری تریسینگ نیز استفاده نموده تا از ترکیب این دو یک نتیجه بسیار دقیق و سایه های بسیار زیبایی را طراحی بکند. دقیقاً مانند چیزی که در واقعیت وجود دارد زمانی که شما از یک مانع در بازی دور می شوید، سایه آن نیز کم کم کمرنگ شده و از بین می رود.

این مورد هم بدون مشکل نیست. به این شکل که در بعضی از مواقع امکان دارد که آنریل انجین 5 بیش از حد کوشش کند دقیق باشد و جزئیات را بیشتر از چیزی که هستند نشان دهد. برای مثال سایه ها بیش از حد تیز بوده یا اینکه بعضی اوقات چندان دقیق نیستند. نکته اینجاست که نتیجه کلی سطح بسیار بالایی داشته و به شدت با کیفیت است که این باعث می گردد گرافیک بازی در سطح تازهی قرار بگیرد.

در کنار نقشه های مجازی سایه، یک سیستم تازه به نام Nanite هم وجود دارد. این سیستم برای هندسی سازی منطقه ها مختلف در بازی ساخته شده و هماهنگی بسیار خوبی با تکنولوژی های دیگر موتور آنریل انجین 5 دارد. با این سیستم جزئیات داخل بازی به طور دائم پردازش شده و همواره وجود خواهند داشت در نتیجه سطح دقت در این بازی به شدت بالا رفته و کاربران با عدم حضور جزئیات در بازی روبرو نخواهند شد. همینطور اینکه موارد مختلف از فواصل دور نیز با دقت بیشتری نمایش داده خواهند شد.

در کل کیفیت مدل در بازی روبوکاپ به شدت بالا است. حتی در فواصل نزدیک هم جزئیات هر چیزی به طور کامل تعیین بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. از طرفی محیط خارجی نیز به برترین نحو از سیستم Nanite استفاده می نماید. این سیستم تازه زمانی می درخشد که شما در محیط سنگی و بسیار با جزئیات قرار بگیرید تا از نهایت قدرت خود استفاده کند. اینجاست که شما نتایجی را مشاهده خواهید کرد که در هیچ بازی دیگری وجود نداشته و در جهانی این بازی به خوبی توانایی خود را نشان می دهد.

این تکنیک های تازه موتور آنریل انجین 5 مسائلی که تا الان در زمینه پردازش نور در حالت نرم افزاری بود را تا حد زیادی رفع می نمایند. در نتیجه باعث شده که بازی روبوکاپ به شدت زیبا و دقیق اجرا بگردد. شرکت Teyon عملکرد بسیار خوبی اینجا داشته است. به این شکل که این شرکت از موتور آنریل انجین 5 در بازی خود استفاده نموده و کوشش نموده تا تمام تکنولوژی و نکات مهم آن را در بازی خود اجرا کند. در نتیجه به برترین نحو از این موتور در بازی خود استفاده نموده است. شاید این موضوع چندان خاص به نظر نرسد که از توانایی های یک موتور شرکتی استفاده کند ولی بحث اینجاست که این تکنولوژی ها بسیار پیچیده هستند و استفاده از آن ها کار آسانی نیست.

آنریل انجین باعث شده انیمیشن ها هم بهتر از قبل باشد

تکنولوژی های آنریل انجین 5 فقط به بحث ظاهری ختم نمی گردد بلکه انیمیشن های بازی هم نسبت به قبل بهبود بسیار زیادی داشته است. برای مثال شما شکستن یا تخریب موارد مختلف به طبیعی ترین حالت ممکن طراحی شده اند. حتی کشته شدن دشمنان نیز بسیار ریز و دقیق ساخته شده که باعث شده مبارزات در این بازی بسیار لذت بخش باشند. نکته اینجاست که در یک بازی مثل روبوکاپ مبارزه و تخریب یکی از عناصر کلیدی است، در نتیجه منطقی است که شرکت سازنده تمرکز زیادی روی آن گذاشته باشد و آنریل انجین 5 نیز به برترین نحو از پس اجرای انیمیشن های این موارد بر می آید.

بازی روبوکاپ شباهت زیادی به فیلم های عرضه شده از این مجموعه دارد. به این شکل که فاکتورهای مشابه زیادی از فیلم داخل این بازی وجود داشته و حتی صدای کرکترهای مختلف نیز شبیه به فیلم های اصلی است. طراحی خود کرکتر اصلی و صورت ها هم بسیار خوب است ولی مشکل اینجاست که این بازی در زمینه انیمیشن صورت ها عملکرد خوبی ندارد. اگر از این مورد بگذریم محیط بازی نیز بسیار خوب ساخته شده و شبیه به دوران دهه 80 میلادی ساخته شده است.

شرکت Teyon تجربه زیادی در ساخت جهان های مجذوب کننده ندارد. در نتیجه این شرکت تمام کوشش خود را نموده تا از جهانی فیلم های روبوکاپ در بازی خود استفاده کند تا آن را مجذوب کننده جلوه بدهد. این موضوع برای هواداران بسیار لذت بخش است و از طرفی به غنی بودن جهانی بازی نیز یاری بسیاری نموده است. در کنار این جهانی زیبا، شرکت سازنده از یک گیم پلی بهینه استفاده نموده تا از این جهان در بازی خود نهایت استفاده را بکند که یک نکته بسیار مثبت به شمار میرود.

تجربه بازی روبوکاپ در کنسول های بازی

زیبایی های بازی روبوکاپ به شدت به کنسولی که در آن بازی را تجربه می کنید بستگی دارد. حال اگر بخواهیم به ترتیب بگوییم، کنسول ایکس باکس سری اس عملکرد بهتری نسبت به پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس دارد. در نتیجه آنالیز ظاهر این بازی روی کنسول ها را از این دستگاه شروع می کنیم.

ایکس باکس سری ایکس دارای دو حالت عملکرد (Performance) و کیفیت (Quality) است. این دو حالت هم به ترتیب به شما نرخ فریم 60 و 30 را با کیفیت های تصویر متفاوت ارائه می دهند. در کل میان این دو حالت از لحاظ بصری تفاوت چندانی وجود ندارد ولی نورپردازی در حالت کیفیت بهتر است. همینطور اینکه به طور کلی در این حالت نویز کمتری در جهانی بازی وجود دارد. نکته جالب اینجاست که با وجود اینکه در میان این دو حالت تفاوت عملکردی وجود دارد ولی هر دو از نورپردازی نرم افزاری استفاده نموده و هیچ کدام از ری تریسینگ سخت افزاری استفاده نمی نمایند.

بحث بازتاب های نوری هم در هر دو حالت بازی یکسان است. امکان دارد که در بعضی از قسمت های نیمه بازتاب نماینده شما تفاوت هایی میان حالت کیفیت و عملکرد ببینید و تعییناً در این قسمت ها حالت کیفیت بهتر عمل می نماید. همینطور اینکه بخش های عبور دهنده نور نیز طراحی بهتری در حالت کیفیت دارند. به طور کلی تفاوت ها در این دو حالت بسیار کم هستند و شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده تا در زمینه نرخ فریم تمرکز بیشتری داشته باشد.

نکته جالب تر بحث رزولوشن است. در هر دو حالت، کنسول ایکس باکس سری ایکس بازی را در رزولوشن 1080p رندر نموده و در رزولوشن 1440p به کاربر ارائه می دهد. این ارتقاء در رزولوشن باعث شده تا بازی در تلویزیون های 4K هم کیفیت بسیار خوبی داشته باشد. همینطور اینکه از حالت رزولوشن پویا (Dynamic Resolution) هم در این بازی استفاده شده است. با توجه به تفاوت بسیار کمی که میان هر دو حالت بازی وجود دارد، استفاده از حالت عملکرد به صرفه تر به نظر می رسد.

کنسول پلی استیشن 5 از لحاظ عملکرد و ظاهر نیز به طور کامل مشابه سری ایکس عمل می نماید. در این کنسول نیز دو حالت عملکرد و کیفیت وجود دارد و تقریباً از هر لحاظ مشابه به مواردی است که در آنالیز کنسول سری ایکس گفتیم.

از لحاظ نرخ فریم، کنسول سری ایکس در حالت عملکرد، با نرخ فریم 60 اجرا می گردد. البته این عدد برای بیشتر مواقع است و در بعضی شرایط خاص نرخ فریم بازی به 40 هم می رسد. نکته اینجاست که اگر شما وارد حالت کیفیت شوید، این نرخ فریم کمتر هم خواهد شد و امکان دارد در بعضی مواقع تجربه بازی کمی سخت گردد.

به این شکل که در حالت کیفیت، نرخ فریم بازی بیشتراً 30 بوده که برای یک بازی تازه عدد چندان جالبی نیست. همینطور اینکه امکان دارد در بعضی شرایط شما شاهد افت فریم باشید که با توجه به اینکه نرخ فریم پایه 30 است، این افت به طور کامل مشهود بوده و در تجربه بازی اثر بدی خواهد گذاشت.

نکته جالب حضور توقف های ناگهانی در بازی روبوکاپ است. به این شکل که امکان دارد در شرایط خاص بازی به طور کامل متوقف گردد یا عملکرد بازی افت بسیار زیادی پیدا کند که باعث می گردد کاربر با شوک عجیبی روبرو گردد. یکی از موارد جالب دیگر هم نبودن موشن بلر (Motion Blur) در هر دو حالت گرافیکی است. در اصل شما می توانید در بخش تنظیمات این حالت را روشن کنید ولی به صورت پیشفرض نمی توان از آن استفاده کرد.

از لحاظ عملکردی هم کنسول پلی استیشن 5 مشابه سری ایکس ظاهر می گردد. تنها تفاوت اینجاست که کنسول پلی استیشن 5 عملکرد با ثبات تری در هر دو حالت گرافیکی داشته ولی همچنان افت نرخ فریم در این کنسول هم وجود دارد. نکته اصلی اینجاست که کنسول پلی استیشن 5 در نرخ فریم بالاتری بازی روبوکاپ را رندر می نماید، در نتیجه منطقی است که کمی افت عملکرد بیشتری داشته باشد که البته اینگونه نیست.

کنسول سری اس عملکرد خوبی نسبت به ضعف های خود دارد!

با توجه به شرایطی که کنسول سری اس دارد و اینکه به میزان دو کنسول دیگر قدرت ندارد، عملکرد نسبتاً خوبی در زمینه اجرای روبوکاپ ارائه می دهد. شرکت سازنده کوشش نموده تا با حذف مقداری از نورپردازی ها و بازتاب ها، بازی را با نرخ فریم خوب روی این کنسول اجرا کند. برای مثال سیستم بازتاب نور به طور کامل در قسمت های براق و نیمه براق حذف شده و به جای آن از سیستم Screen Space استفاده شده است. در نتیجه بازتاب در منطقه ها مختلف ب دقت دو کنسول دیگر نیست ولی همچنان قابل استفاده است.

نکته اصلی اینجاست که تکنیک استفاده در این نسخه از روبوکاپ به صورت پیشفرض نورها و بازتاب ها را روی سطوح قرار می دهد. در نتیجه کیفیت آن به شدت پایین تر چیزی است که در کنسول سری ایکس وجود داشت. همینطور اینکه این بازتاب ها اصلاً ثبات خوبی ندارند و در نتیجه نمی توان گفت که از لحاظ بصری باعث زیبایی بازی می شوند.

نورپردازی کلی بازی نیز افت محسوسی داشته است. به این شکل که به طور تعیین نویز بیشتری در جهانی بازی وجود داشته و سایه ها نیز به خوبی کنسول های بزرگ تر پردازش نمی شوند. نکته اصلی اینجاست که شرکت سازنده تمامی تکنولوژی های خاص و البته سنگین را در این کنسول حذف نموده تا بازی روبوکاپ بتواند با نرخ فریم خوبی روی سری اس اجرا گردد. برای مثال نقشه های سایه ها نیز در این نسخه از بازی افت داشته و به میزان دو کنسول نسل نهمی دیگر عملکرد خوبی ندارد و دقت بالایی ندارد.

نکته مثبت اینجاست که بازی در هیچ زمینه دیگری افت نداشته است. به این معنا که همچنان رزولوشن رندر بازی 1080p بوده و این در حالی است که نسخه ارائه شده به کاربر 1440p است. این دقیقاً مشابه چیزی است که ما در سری ایکس شاهد آن بودیم. نرخ فریم نیز تفاوت چندانی با حالت کیفیت کنسول سری ایکس ندارد و همچنان یک نرخ فریم نسبتاً ثابت 30 را به کاربر ارائه می دهد. با این حال امکان دارد که این نرخ فریم افت داشته و به 20 هم برسد ولی در کل تجربه خوب و با ثباتی به کاربر ارائه می گردد.

سرعت اجرای بازی به طرز عجیبی بالا است

از زمانی که کنسول های نسل نهمی معرفی شدند، بحث سرعت بسیار زیاد در اجرای بازی ها در آن ها مطرح بود. این موضوع به طور کامل در بازی روبوکاپ وجود داشته و به طرز عجیبی سریع اجرا می گردد. به این شکل که این بازی در کمتر از 5 ثانیه در پلتفرم های مختلف اجرا شده و این باعث می گردد که قدرت کنسول های نسل تازه در این بازی به طور کامل تعیین باشد.

سرعت بالای اجرای بازی فقط وابسته به حافظه جامد نیست. در اصل شرکت سازنده بازی باید کوشش کند تا عنوان خود را به حدی بهینه طراحی کند که سیستم در اجرای بازی به مشکل بر نخورده و بتواند به راحتی و سریع آن را اجرا کند. نکته اصلی اینجاست که به طور کلی حافظه جامد (SSD) سرعت بالایی دارد ولی روبوکاپ با تکنولوژی خاصی که استفاده نموده، از این سرعت به برترین نحو بهره می برد.

حرف آخر

اگر مسائل کلی بازی را کنار بگذارید، بازی روبوکاپ یک عنوان شوتر با خوب است. این بازی محتوای خاصی برای ارائه ندارد و بودجه چندانی هم در ساخت آن دخیل نبوده است. مبارزات در این بازی چندان روان نیستند و بعضی اوقات بسیار آرام هستند ولی سازگاری خوبی با توانایی های روبوکاپ داشته و شلیک به دشمنان نیز طراحی بسیار خوبی دارد. تعداد مأموریت های اصلی بازی هم خوب است و چندین ساعت کاربر را درگیر خود خواهد نمود.

چیزی که باعث روبوکاپ را بسیار خاص می نماید، تکنولوژی استفاده شده در آن است. به این شکل که این بازی به برترین نحو از آنریل انجین 5 و تکنولوژی های خاص استفاده نموده که باعث شده یک تجربه بصری بسیار زیبا باشد. بیشتر بازی هایی که تا الان از آنریل انجین 5 استفاده می کردند، به طور کامل از آن بهره نبرده و تنها قسمتی از تکنولوژی موجود در این موتور را به کار می بردند. این در صورتی است که روبوکاپ به طور کامل از آن استفاده می نماید. از نورپردازی در شرایط مختلف گرفته تا بازتاب های مختلف همگی در این بازی حضور دارند و به برترین نحو اجرا می شوند.

چیزی که روبوکاپ را خاص می نماید، بحث آینده بازی ها است. این بازی به نسبت یک عنوان کوچک بود و به وسیله یک تیم نسبتاً کوچک ساخته شد. با این حال این تیم کوچک توانستند به طور کامل از توانایی های این موتور استفاده نموده و این فرصت را فراهم نمایند که بازی های دیگر هم در آینده بتوانند از این موتور به طور کامل استفاده نمایند.

در بازی روبوکاپ مسائل خاصی وجود دارد که در صورت استفاده از موتور آنریل انجین در بازی های دیگر باید به آن ها توجه گردد. اول اینکه این بازی از لحاظ عملکردی مسائل بسیار زیادی دارد و این عدم ثبات در تجربه بازی بسیار مؤثر است. در نتیجه اگر عنوانی در آینده ساخته می گردد نباید این مشکل را داشته باشد. نرخ فریم در حالت عملکرد در هر دو کنسول نسل نهمی اصلاً جالب نبوده و تفاوت خاصی میان دو حالت کیفیت و عملکرد وجود ندارد. در نتیجه شرکت ها باید بیشتر به این موضوع توجه نمایند و کوشش نمایند که میان دو حالت تفاوت بیشتری ایجاد نموده و از طرفی نرخ فریم هر دو را بیشتر بنمایند.

در کل بازی روبوکاپ یک بازی بسیار خوب از لحاظ گرافیکی بوده که به برترین نحو از توانایی های موتور آنریل انجین 5 استفاده نموده و از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفت است. اگر شما در پی یک تجربه بصری بسیار خاص هستید، این بازی قطعاً ارزش وقت شما را دارد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 91076

به "بازی RoboCop: Rogue City به برترین نحو توانایی آنریل انجین 5 را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی RoboCop: Rogue City به برترین نحو توانایی آنریل انجین 5 را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید