اهدای 23 هزار جلد کتاب به افغانستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پیرو هماهنگی های صورت گرفته بین کشور ایران و افغانستان، تعداد 23 هزار جلد کتاب در حوزه های موضوعی مختلف به زبان فارسی ازجمله، ادبیات، علوم سیاسی، اجتماعی، جامعه شناسی و آموزشی از سوی اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کتابخانه آموزشگاه علوم افغانستان اهدا شد.

اهدای 23 هزار جلد کتاب به افغانستان

گل احمد انوری، دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و نماینده آموزشگاه علوم افغانستان، در حاشیه انتقال این منابع فرهنگی با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهتمام و همکاری معاونت کتابخانه ملی ایران در راستای تأمین کتاب های مورد احتیاج کتابخانه آموزشگاه علوم افغانستان قدردانی کرد.

وی با اشاره به انتقال 23 هزار جلد کتاب به آموزشگاه علوم افغانستان ادامه داد: به منظور پاسخگویی به این تعامل مثبت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، آموزشگاه علوم افغانستان در نظر دارد حدود یک هزار جلد کتاب به زبان فارسی را که از سوی نویسندگان افغانستانی به رشته تحریر درآمده است، به کتابخانه ملی ایران اهدا کند.

دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران به صندلی کتاب در توسعه فرهنگی کشورها اشاره و اضافه نمود: تعداد قابل ملاحظه ای از کتاب های اهدایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به علت فرهنگ و زبان مشترک دو کشور ایران و افغانستان به زبان فارسی است.

فرناز محمدی، معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در این باره گفت: اهدای کتاب به کتابخانه های کشور افغانستان در سال های گذشته هم اجرا شده است؛ به طوری که در سال 1382 طی توافقات انجام شده 37 هزار جلد کتاب ازسوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای تجهیز کتابخانه های کشور افغانستان به این کشور اهدا شد.

وی یادآور شد: در سال 82 هم در کنار اهدای تجهیزات کتابخانه ای، فعالیت های دیگری از قبیل توانمندسازی کتابداران کشور افغانستان به همت این سازمان صورت گرفت.

محمدی اضافه نمود: با توجه به تعاملات فرهنگی مطلوب بین دو کشور ایران و افغانستان، فرآیند اهدای کتاب تداوم یافت و در روزهای گذشته 23 هزار جلد کتاب به آموزشگاه علوم افغانستان اهدا شد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59550

به "اهدای 23 هزار جلد کتاب به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 23 هزار جلد کتاب به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید