افزایش چشمگیر بودجه نظامی آلمان در دوران شیوع کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دولت فدرال آلمان در حالی که این کشور با عواقب مالی شیوع مجدد کرونا دست و پنجه نرم می نماید، از رکورد جدید در بودجه نظامی در امسال میلادی خبر داده و در این باره به مقر ناتو در بروکسل اطلاع رسانی نموده است.

افزایش چشمگیر بودجه نظامی آلمان در دوران شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی، آلمان مجددا هزینه های دفاعی خود را به رکورد بالای جدیدی رسانده و در این باره به ائتلاف نظامی ناتو اطلاع رسانی نموده است.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان برلین در امسال میلادی مبلغ 53.03 میلیارد یورو را برای این منظور مد نظر قرار داده و به مقر ائتلاف نظامی ناتو در بروکسل اطلاع رسانی نموده است.

به این ترتیب بودجه نظامی آلمان در امسال میلادی به نسبت سال گذشته که 51 میلیارد و 390 میلیون یورو بود حدود 3.2 درصد افزایش پیدا می نماید.

ناتو ابراز امیدواری نموده است که افزایش بودجه نظامی کشورهایی مانند آلمان مناقشات دو سوی آتلانتیک درباره تقسیم بار عادلانه نظامی در این ائتلاف نظامی را کاهش دهد.

دبیر کل ناتو اخیرا چندین بار بر این مسئله تاکید نموده که انتظار می رود رئیس جمهور جدید آمریکا هم در این باره بر کشورها فشار وارد کند.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری آلمان به مناسبت شروع سال میلادی جدید گفته بود روسای جمهوری آمریکا طی چند دهه برای افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی کوشش نموده اند و جو بایدن هم حتی پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از کشورهای اروپایی خواسته بود در حوزه دفاعی بیشتر سرمایه گذاری نمایند.

در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ فشار آمریکا برای افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو به شدت افزایش پیدا کرد.

ترامپ در نشست سران ناتو در سال 2018 تهدید نموده بود که اگر هم پیمانان ناتو مطابق توافق های اجرا شده 2درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را به بودجه نظامی اختصاص ندهند آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد.

کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی سال 2014 متعهد شدند بودجه دفاعی خود را به سطح 2درصد فراوری ناخالص داخلی افزایش دهند.

بر پایه تازه ترین برآوردهای ناتو بودجه دفاعی آلمان در سال گذشته 1،57درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور بوده و در سال قبل از آن 1،36درصد.

پیش از بحران کرونا انتظار می رفت بودجه نظامی آلمان 1،42درصد فراوری ناخالص داخلی باشد، اما به رغم کاهش درآمدهای عمومی به دلیل بحران کرونا این نسبت افزایش پیدا کرد.

دونالد ترامپ به منظور افزایش فشار بر برلین برای افزایش بودجه نظامی اواخر بهار امسال اعلام نمود شمار نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان را از 34 هزار و 500 نفر به 25 هزار نفر کاهش می دهد.

نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه با توافق بر سر طرحی که اوایل دسامبر در کنگره به تصویب رسید کاهش تعداد نظامیان آمریکایی تا خاتمه حضور ترامپ در کاخ سفید را ناممکن کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهوری جدید آمریکا گرچه با رویکرد همتایان پیشین خود برای فشار بر آلمان و افزایش بودجه دفاعی مخالفتی ندارد اما با ادامه سیاست های تنش آفرین ترامپ موافق نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونی بلینکن که با ورود بایدن به کاخ سفید وزیر خارجه آمریکا شد، سال پیش تصمیم ترامپ برای کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان را احمقانه و بدخواهانه توصیف نموده و گفته بود، این اقدام به تضعیف ناتو، یاری به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آسیب به آلمان، مهم ترین متحد ما در اروپا می انجامد.

دولت بایدن اخیرا از تعویق طرح خروج نظامیان آمریکایی از خاک آلمان خبر داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50651

به "افزایش چشمگیر بودجه نظامی آلمان در دوران شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر بودجه نظامی آلمان در دوران شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید