استارفیلد و گیم پس باعث رشد عایدی مایکروسافت در این مدت شده اند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شکی نیست که عرضه بازی استارفیلد (Starfield) روی روند فروش و عایدی مایکروسافت تأثیر زیادی داشت. این بازی توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و موفقیت بسیار زیادی بدست آورد. از طرفی استارفیلد از روز اول روی سرویس گیم پس (Game Pass) وجود داشت و مشترکین این سرویس اشتراکی به راحتی به آن دسترسی داشتند. بعلاوه بازی استارفیلد به صورت انحصاری برای ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی عرضه شد و باعث شد هواداران محبور به تهیه کنسول مایکروسافت شوند.

استارفیلد و گیم پس باعث رشد عایدی مایکروسافت در این مدت شده اند

شرکت مایکروسافت آمار فروش سه ماهه اول مالی خود را منتشر کرد. این آمار نشان داد که مایکروسافت در این مدت روند تجاری بسیار خوبی داشته و توانسته نسبت به قبل پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد. این موضوع بیشتر به خاطر سرویس گیم پس و عرضه بازی استارفیلد بوده که باعث شده مایکروسافت رشد خیلی خوبی داشته باشد.

در این سه ماهه مالی، مایکروسافت حدود 57 میلیارد دلار در آمد داشته که 13 درصد از سال گذشته بیشتر بوده است. از طرفی حدود 13.7 میلیارد دلار از این عایدی برای بخش فرای کامپیوتر بوده که شامل ایکس باکس می گردد. این در آمد نیز حدود 3 درصد نسبت به گذشته رشد داشته که با توجه به اینکه ایکس باکس بخشی از آن است یک پیشرفت برای این بخش به شمار میرود.

محتوا و سرویس های ایکس باکس نیز شاهد رشد 13 درصدی بودند که علت اصلی آن عرضه بازی استارفیلد بود. مشکل اصلی در بخش فروش سخت افزاری است که نزدیک به 7 درصد افت داشته است. مایکروسافت همچنان در زمینه کنسول ها مشکل دارد و نمی تواند به خوبی با رقیب اصلی خود یعنی سونی رقابت کند.

آمار اصلی فروش مایکروسافت در سه ماهه اول مالی

  • عایدی کلی: 56.6 میلیارد دلار (رشد 13 درصدی نسبت به سال گذشته)
  • سود شرکت بدون احتساب خدمات: 26.9 میلیارد دلار (بیش از 25 درصد رشد نسبت به سال گذشته)
  • سود خالص شرکت: 22.3 میلیارد دلار (27 درصد رشد نسبت به سال گذشته)
  • عایدی از بخش های غیر کامپیوتری مثل ایکس باکس: 13.7 میلیارد دلار (بیش از 3 درصد)
  • در آمد از بخش محتوای ایکس باکس و سرویس های مرتبط: رسد بیش از 13 درصدی
  • عایدی از بخش گیمینگ: رشد بیش از 8 درصدی
  • عایدی از بخش سخت افزار ایکس باکس: افت 7 درصدی

در گفت و گو با سرمایه گذاران مایکروسافت در خصوص تأثیر استارفیلد روی فروش بخش ایکس باکس گفته است. این بازی نزدیک به 11 میلیون کاربر داشته و تقریباً نصف ساعاتی که بازیکنان به تجربه بازی پرداخته اند، به نسخه کامپیوتر مربوط بوده است.

مدیر مالی مایکروسافت یعنی ایمی هود (Amy Hood) گفته که عرضه استارفیلد یک رکورد نو در ثبت اشتراک نو گیم پس در یک روز ثبت نموده و باعث شده کاربران بیشتری به سمت این اشتراک تمایل پیدا بکنند. این میزان مشترکین نو چیزی بیش از حد انتظار مایکروسافت بوده و یک رکورد کاملاً نو برای این شرکت بوده است.

محتوا و خدمات ایکس باکس نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته و علت اصلی آن هم عرضه عناوین بسیار با کیفیت به وسیله این شرکت است. مایکروسافت در این مدت بازی های استارفیلد و دروغ های پی (Lies of P) به همراه فورتزا موتور اسپرت (Forza Motorsport) را برای اشتراک گیم پس و به صورت انحصاری برای ایکس باکس عرضه کرد که باعث شد استقبال بسیار خوبی از آن گردد.

نکته جالب تر بحث شرکت اکتیویژن بلیزارد بود. مایکروسافت ماه گذشته قرارداد خود را نهایی نموده و اکتیویژن بلیزارد جزئی از این کمپانی بسیار بزرگ است. در نتیجه عرضه کال آو دیوتی: جنگاوری مدرن 3 (Call of Duty: Modern Warfare 3) زیر مجموعه مایکروسافت بوده و جزئی از عایدی اصلی آن به شمار میرود. در نتیجه این بازی هم تأثیر بسیار زیادی روی آمار مایکروسافت خواهد داشت.

مایکروسافت در ادامه شرح داد که مجموعه های زیادی به این شرکت اضافه شده که همگی عایدی بسیار زیادی برای بخش ایکس باکس خواهند داشت. به این شکل که کال آو دیوتی، دیابلو (Diablo)، کندی کراش (Candy Crush) و موارد دیگر همگی برای مایکروسافت سودآور خواهند بود.

بخش گیمینگ مایکروسافت عملکرد بسیار خوبی داشت ولی نکته اینجاست که همچنان عایدی اصلی این شرکت از بخش های دیگر مثل سیستم عامل است. به هر حال ویندوز معروفیت بیشتری نسبت به ایکس باکس داشته و هر فردی که یک کامپیوتر دارد احتیاج به این سیستم عامل دارد. با توجه به تغییراتی که ویندوز نسبت به گذشته داشته، فروش بهتری داشته و در نتیجه برای مایکروسافت هم بیشتر سود آور بوده است.

منبع: Gamesindustry

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90927

به "استارفیلد و گیم پس باعث رشد عایدی مایکروسافت در این مدت شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارفیلد و گیم پس باعث رشد عایدی مایکروسافت در این مدت شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید