آموزش در کنار فرهنگ و مهارت باید به دانشجویان منتقل گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور باید در کنار آموزش در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و مهارتی به نقطه استاندارد برسند.

آموزش در کنار فرهنگ و مهارت باید به دانشجویان منتقل گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرنگاران، امیر للگانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و هفتمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری افزود: دانشجویان نمونه کشوری باید گام مثبتی را برای ارتقاء خود و کشور بردارند. چراکه این جشنواره در مجموعه وزارت علوم از مراسم قدیمی است و دارای قدمت 27 ساله.

وی گفت: علاوه بر اهمیت حوزه آموزش و پژوهش باید نگاه ژرف انگیزی به دغدغه های فرهنگی بیندازیم که در واقع دانشجویان باید با این دغدغه ها آشنا شده تا بتوانند کوشش خود را برای این مسائل انجام دهند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در کنار درس خواندن، اجتماعی شدن دانشجویان و همچنین فعالیت در حوزه های فرهنگی از اهمیت به سزایی برخوردارند. به طوری که نسل های فعلی ما و افرادی که تازه وارد دانشگاه می شوند باید مهارت های زندگی و اجتماعی را آموزش ببینند. در واقع مهارت نه گفتن را فرا گرفته تا دچار آسیب های اجتماعی نشوند.

للگانی توضیح داد: ما نباید شاهد این موضوع باشیم که در طول جهت زندگی قشر دانشجویی دچار آسیب های اجتماعی گردد که برای برطرف این موضوع باید مهارت نه گفتن را که امروز احتیاج همه قشرهای دانشجویی است به آنها بیاموزیم. این در حالی است که به طور ناگزیر دانشجویان در جامعه دچار مسائل مختلف اجتماعی می شوند که باید در این رابطه از بعد فرهنگی و اجتماعی در کنار آموزش و پژوهش به آنها هشدارهای لازم داده گردد.

وی اعلام نمود: علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان پرداختن به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در رشد و پیشرفت افراد تاثیرگذار است. زیرا ما گریزی از این نداریم که افرادی را تربیت کنیم که دارای مهارت های فرهنگی و اجتماعی باشند و قدرت تصمیم گیری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در دنیای امروز ما هر چه جلوتر می رویم باید در زمینه های اطلاعات فناوری و علمی به روزتر شویم. که در اینجا از همه دانشجویان نمونه کشور درخواست می کنم پیشنهادات خود را برای روند فعالیت های علمی و پژوهشی و حتی فرهنگی و اجتماعی به ما در وزارت بهداشت یا وزارت علوم انتقال دهند.

للگانی گفت: ما باید دانشجویانی چند بعدی تربیت نموده و در سطح جامعه معرفی کنیم. به طوری که اگر دانشجوی ما پژوهشگر شد دارای تجربه های علمی و مهارتی مفیدی باشد. چرا که امروز دغدغه خانواده های ما مسئله اجتماعی و فرهنگی است. در گذشته قبولی در دانشگاه این مفهوم را می رساند که خروجی دانشجویان برای اشتغال و ورود به جامعه تضمین شده است. اما امروز چنین چیزی نیست. زیرا خانواده ها دغدغه فارغ التحصیلان خود را دارند که با داشتن مهارت نمی توانند در شغل مناسبی مشغول به کار شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4830

به "آموزش در کنار فرهنگ و مهارت باید به دانشجویان منتقل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش در کنار فرهنگ و مهارت باید به دانشجویان منتقل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید