آزادراه حرم تا حرم تا خاتمه سال افتتاح می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل ونقل کشور اطلاع داد 440 کیلومتر آزادراه در دست احداث است و بخشی از آزادراه های در حال احداث تا انتها سال به بهره برداری می رسد.

آزادراه حرم تا حرم تا خاتمه سال افتتاح می گردد

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی گفت: در دو سال گذشته برای احداث 660 کیلومتر آزادراه برنامه ریزی و نزدیک به هفت هزار میلیاردتومان برای احداث این آزادراه ها سرمایه گذاری کردیم که قیمت روز این پروژه ها حداقل 15 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: 9پروژه آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بالا وجود داشتند که باید آن ها را به بهره برداری می رساندیم، خوشبختانه در سال 99 ما از 221 کیلومتر آزادراه بهره برداری کردیم که 2.5 برابر میانه سالانه بود. آزادراه کنارگذر جنوبی تهران (غدیر) و کنارگذر شرقی اصفهان از جمله این پروژه ها بودند.

به گفته این مقام مسوول اکنون 6 پروژه آزادراهی دیگر هم در حال اجرا است و غیر از یکی از آن ها که پیشرفت فیزیکی70 درصد دارد، بقیه پروژه ها پیشرفت فیزیکی بالای80 درصد دارند.

خادمی با بیان اینکه این پروژه های به جای مانده 440 کیلومتر طول دارند، گفت: اگر منابع اقتصادی وعده داده شده که سه هزار میلیارد تومان است، در اختیار ما و بخش خصوصی قرار بگیرد این پروژه ها هم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بیشتر این پروژه ها در مرحله روکاری هستند. به اسم مثال پیشرفت فیزیکی آزادراه اراک- خرم آباد بالای90 درصد است و پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز-اصفهان که 225 کیلیومتر طول دارد، بالای 70 درصد است.

معاون وزیر راه اعلام کرد: قطعه دوم آزادراه تهران-شمال و هم آزادراه منجیل-رودبار دو پروژه دیگر هستند که احداث آن ها در دست اقدام است. نبود آزادراه منجیل-رودبار باعث ایجاد گلوگاه در آزادراه قزوین-رشت شده است.این آزادراه تونل و پل های زیادی دارد و مباحث تملک اراضی هم در آن مطرح بود.

وی گفت: 50 کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم است تا انتها سال به بهره برداری می رسد. بعلاوه 40 کیلومتر از آزادراه مراغه به هشترود هم به بهره برداری خواهد رسید. از سوی دیگر پروژه احداث آزادراه مرند به تبریز هم فعال است. احداث این آزادراه ها می تواند عملکرد خوبی در توسعه شبکه آزادراهی کشور باشد و در افزایش تردد جاده ای کشور یاری کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61319

به "آزادراه حرم تا حرم تا خاتمه سال افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه حرم تا حرم تا خاتمه سال افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید